Ένα εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα στους δρόμους

oximata ana

oximata ana

Ένα εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας.

Τα διαφυγόντα έσοδα του κράτους από τα ανασφάλιστα οχήματα ανέρχονται σε 26 εκατ. Ευρώ και σε αυτό το ποσό δεν συμπεριλαμβάνονται τα κέρδη από τις ασφαλιστικές εταιρίες ή τους φόρους. Τα σχετικά στοιχεία έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας κ. Αλ. Σαρρηγεωργίου σε εκδήλωση στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της ΕΑΕΕ με θέμα : «Ασφαλιστική Αγορά : Μοχλός Ανάπτυξης». Τα διαφυγόντα κέρδη, όπως είπε μπορεί να είναι πολύ παραπάνω.«Στις άλλες χώρες της ΕΕ εντοπίζονται ηλεκτρονικά τα ανασφάλιστα αλλά και κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να γίνει και στη χώρα μας, που υπάρχει πλέον η τεχνική λύση, υποστήριξε. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ένα θέμα με κοινωνικές προεκτάσεις και είπε ότι και το Επικουρικό Ταμείο έχει αρνητική θέση και επιβαρύνεται από αυτή την κατάσταση.

Σημαντική υστέρηση πάντως υπάρχει και στο κομμάτι της ασφάλισης των κτιρίων από φυσικές καταστροφές παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μια σεισμογενής χώρα, αφού η πολιτεία δεν έχει κάνει σχετικά καμία πρόβλεψη. Αποτέλεσμα να υποχρεώνεται να πληρώνει τεράστια ποσά στους πληγέντες η ίδια- κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες χώρες οι οποίες έχουν επιβάλλει την ασφάλιση για την κατοικία από φυσικές καταστροφές και μάλιστα με υποχρεωτικότητα.

Όπως τόνισε ο κ. Σαρρηγεωργίου , αν αυτό γινόταν στην Ελλάδα θα μείωνε σημαντικά και το ασφάλιστρο για τους καταναλωτές λόγω του πλήθους των ασφαλίσεων.

Ωστόσο σήμερα στην Ελλάδα μόνο το 10% των κτηρίων είναι ασφαλισμένο και αν δεν ήταν ασφαλισμένα τα δημόσια κτίρια το ποσοστό αυτό έφτανε μόλις το 2-3%.

Αναφορικά ασφαλιστικό ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, ανέφερε ότι ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι και η κοινωνία πρέπει πλέον να μπορεί να κάνει τις επιλογές της για το επίπεδο ζωής της στο μέλλον και οι επιλογές αυτές πρέπει να είναι πολύ διαφορετικές από το παρελθόν αλλά στην ίδια κατεύθυνση με αυτές που έχουν κάνει άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

«Σήμερα μέσω του πρώτου πυλώνα ασφάλισης δηλαδή μόνο με κρατική συμμετοχή δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζει στο ασφαλιστικό η Ελλάδα», είπε , προσθέτοντας ότι «ενώ 23 από τις 29 χώρες της ΕΕ έχουν λειτουργούντα συστήματα στο δεύτερο και τρίτο πυλώνα του ασφαλιστικού συστήματος, δημιουργείται το ερώτημα εάν η εμμονή της Ελλάδας στον πρώτο πυλώνα είναι ιδεολογικός προσανατολισμός ή ευθεία αμφισβήτηση του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης την ίδια στιγμή που ο ρόλος της σε όλο τον κόσμο είναι συμπληρωματικός όπου και όποτε δεν επαρκούν ή δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν κρατικά κεφάλαια».

Ειδικότερα για τον κλάδο ασφάλισης υγείας είπε ότι ήδη άλλες χώρες της ΕΕ , ανάμεσα τους το Βέλγιο η Ολλανδία και η Γαλλία , μοιράζουν το βάρος με μοντέλα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Στην Ελλάδα ενώ έχουν εξαγγελθεί προσπάθειες συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα δεν έχει γίνει τίποτα.

Σημείωσε επίσης ότι ασφαλιστικές εταιρείες είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής αυτή τη στιγμή στη χώρα αφού ο κλάδος διαχειρίζεται κεφάλαια 12 δις ευρώ .« Ο μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας είναι εδώ, λοιπόν, αν ψάχνει η κυβέρνηση…» ανέφερε χαρακτηριστικά.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ