Υπαρκτές είναι οι ανησυχίες στην Περιφέρεια Ηπείρου για την τύχη ορισμένων έργων του ΕΣΠΑ καθώς σε κεντρικό επίπεδο αναζητούνται πόροι για τη χρηματοδότηση των τεσσάρων οδικών αξόνων.
Στην τελευταία επιτροπή παρακολούθησης αποφασίστηκε η μεταφορά ενός αριθμού ενταγμένων έργων στο νέο πρόγραμμα ενώ αρκετά άλλα, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα γίνεται προσπάθεια μέχρι την τελευταία στιγμή για τη διάσωσή τους.
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης σε δηλώσεις που έκανε, εξέφρασε αφενός τη βεβαιότητα ότι δεν θα επηρεαστεί το ΠΕΠ από τις ανακατανομές κονδυλίων, αφετέρου εμμέσως αναγνώρισε τα προβλήματα καθώς αθετήθηκε από το υπουργείο η δέσμευση να μεταφερθεί στο τομεακό πρόγραμμα ο άξονας Καρτέρι Πάργα.
«Από πλευράς Υπουργείου γίνεται μια τεράστια προσπάθεια για να βρεθούν πόροι από το σημερινό ΕΣΠΑ για να γίνουν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι. Αυτό θα έχει και επιπτώσεις, σε επίπεδο χώρας. Το δικό μας πρόγραμμα ωστόσο δεν επηρεάζεται, παρά το γεγονός ότι υπάρχει η πιθανότητα κάποια έργα από τα τομεακά προγράμματα του Υπουργείου Υποδομών να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του Epiruspost.
Ο κ. Καχριμάνης δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του από το γεγονός ότι ο δρόμος Καρτερίου Πάργας με προυπολογισμό άνω των σαράντα εκατομμυρίων δεν μεταφέρθηκε σε τομεακό πρόγραμμα ώστε το συγκεκριμένο κονδύλι να διατεθεί σε άλλα έργα, ενώ έκανε γνωστό ότι ορισμένα έργα του ΕΣΠΑ έχει ζητηθεί να μεταφερθούν στα διασυνοριακά προγράμματα, στο πλαίσιο ανακατανομών και αναθεωρήσεων.
Αυτό αποτελεί θετική εξέλιξη προκειμένου να εξευρεθούν πόροι καθώς και η υπερδέσμευση που έγινε είναι αρκετά υψηλή.
Τέλος ο κ. Καχριμάνης δεν έκρυψε την ανησυχία του για το ύψος των κονδυλίων που θα διατεθούν στις υποδομές με δεδομένο πλέον ότι θα πρέπει να χρηματοδοτηθούν και οι τέσσερις οδικοί άξονες.
«Το θέμα είναι πως οι αυτοκινητόδρομοι δεν θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2015, και θα αποτελέσουν έργα- «γέφυρες» για το επόμενο ΕΣΠΑ. Και εκεί βλέπω πως θα τεθεί ένα θέμα διάθεσης χρημάτων για τις υποδομές, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί περισσότερη δουλειά από εμάς για να προχωρήσουμε έργα υποδομών. Ήδη έχουμε προετοιμάσει το έργο σύνδεσης των πέντε αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου στο πλαίσιο της νέας Προγραμματικής Περιόδου. Σε αυτή την περίπτωση, εκτός από όλα τα άλλα, παράγεται και ένα έργο υποδομών, δηλαδή η αλλαγή διέλευσης της εθνικής οδού, ώστε να μη διέρχεται πλέον μέσα από τη Αρχαία Νικόπολη. Με αυτόν τον τρόπο, όταν δηλαδή, θα έχουμε πολλές συνέργειες μαζί, θα έχουμε έργα υποδομών» κατέληξε.