Οι περιπέτειες για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων, η οποία είχε πανηγυριστεί από τον περασμένο Απρίλιο, φαίνεται ότι φτάνουν στο τέλος τους…. Όμως είναι άγνωστο αν θα λάβουν τέλος και πότε οι περιπέτειες για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.
Ο Κοινοτικός Επίτροπος Γιοχάνες Χαν ήταν αποκαλυπτικός στα Γιάννινα και για το πρώτο αλλά και για το δεύτερο θέμα.
Έτσι όπως ανέφερε στη διάρκεια συνέντευξης τύπου οι υπογραφές την οριστική συμφωνία που αφορά στους τέσσερις οδικούς άξονες, θα μπουν εντός του Νοεμβρίου. Και οι ενέργειες του Ελληνικού Υπουργείου Υποδομών όμως προς τα κει συγκλίνουν καθώς οι συμβάσεις έχουν ολοκληρωθεί και έχουν αποσταλεί για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Έτσι λοιπόν λίγο πριν κλείσει η χρονιά το σήριαλ θα λάβει τέλος, εκτός απροόπτου πάντα.
Και οι οδικοί άξονες θα μπουν σε τροχιά υλοποίησης ακόμη κι χρειάστηκε να θυσιαστούν αρκετά έργα του ΕΣΠΑ.
Οι ειδήσεις όμως δεν είναι εξ ίσου καλές για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, το οποίο χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους. Παρά το κούρεμα που έχει υποστεί το έργο και ο προϋπολογισμός του, η εξέλιξη δεν είναι η επιθυμητή καθώς συνεχώς ανακύπτουν προβλήματα.
Ο Κοινοτικός Επίτροπος, ουσιαστικά δεν άφησε κανένα παράθυρο ανοιχτό για την χρηματοδότηση του έργου από κοινοτικούς πόρους. Όπως ανέφερε, η Κοινότητα θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει ένα περιφερειακό αεροδρόμιο αν ήταν ενταγμένο σε ένα εθνικό σχέδιο μεταφορών.
Και συμπλήρωσε πως η Κοινότητα δίνει πλέον προτεραιότητα στη χρηματοδότηση σιδηροδρομικών υποδομών.
Βέβαια κάτι τέτοιο στην Ήπειρο έχει εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια και οι περίφημες μελέτες για την σύνδεση της Καλαμπάκας με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έμειναν στα συρτάρια.
Το έργο δεν ιεραρχήθηκε ποτέ ως εθνική προτεραιότητα κι ας συνδέει την Ελλάδα με την Ευρώπη και σταδιακά οι τοπικοί φορείς παραιτήθηκαν από κάθε διεκδίκησή του…