Επανέρχεται και μάλιστα με βεβαιότητα το σχέδιο για λειτουργία διοδίων της Εγνατίας στο Δροσοχώρι. Τις τελευταίες ημέρες, υπάρχει μπαράζ δημοσιευμάτων, ειδικά σε μέσα ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, ότι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη, θα συνοδευτεί από μεγάλη αύξηση του σταθμών διοδίων.
Μάλιστα σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, τα οποία δεν έχουν διαψευστεί, ο αριθμός των σταθμών θα ανέρχεται πλέον στους 21.
Στον βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό περιλαμβάνεται η λειτουργία οκτώ σταθμών, μεταξύ αυτών και των Ιωαννίνων. Όπως είναι γνωστό ο σταθμός στο Δροσοχώρι είχε κατασκευαστεί εξ αρχής. Δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία εξ αιτίας της σφοδρής αντίδρασης από τους τοπικούς παράγοντες του Νομού Ιωαννίνων. Μάλιστα κάτω από το βάρος των αντιδράσεων αυτών, οι κατά καιρούς αρμόδιοι υπουργοί διαβεβαίωναν ότι δεν θα λειτουργήσουν.
Φαίνεται όμως ότι το πλήρωμα του χρόνου πλησιάζει που θα κάνει το ταξίδι στην Εγνατία πιο ακριβό, ακόμη κι αν αυτό περιορίζεται στα όρια του ίδιου νομού.
Ο αρχικός σχεδιασμός -έγινε την περίοδο 1999 – 2000- περιλάμβανε 13 σταθμούς και στις αρχές του 2013 συμπληρώθηκε βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός με δύο ακόμη σταθμούς, που είναι στην περιοχή Ασπροβάλτας και στο Νησέλι Ημαθίας.
Σταθμοί διοδίων επί της Εγνατίας Οδού λειτουργούν σήμερα, από δυτικά προς ανατολικά στην Τύρια Ιωαννίνων, στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα, στην Ανάληψη Θεσσαλονίκης, ο νέος σταθμός στη Μουσθένη και στον Ίασμο Κομοτηνής. Στον βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό προβλέπονται να γίνουν σταθμοί στο Νησέλι Ημαθίας, στην Ασπροβάλτα, στο Βενέτικο Γρεβενών και στην περιοχή Μέστης Ροδόπης. Επιπλέον, τέσσερις σταθμοί θα γίνουν στην περιοχή Ιωαννίνων, στην περιοχή Νέστου, στην περιοχή της Ξάνθης και στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.
Το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται το επόμενο διάστημα να απευθύνει πρόσκληση ενδιαφέροντος σε επενδυτές. Πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν ότι το υπουργείο Ανάπτυξης και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν απορρίψει κάποιες ακραίες προτάσεις των συμβούλων της αποκρατικοποίησης για υψηλά διόδια στον αυτοκινητόδρομο, αλλά το πιθανότερο είναι να ακολουθηθεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική που υπάρχει στις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων. Ο παραχωρησιούχος θα αναπτύξει και θα εκμεταλλεύεται επιπλέον έξι σταθμούς διοδίων στους κάθετους άξονες της Εγνατίας, δηλαδή συνολικά 21 σταθμούς (15 στον κύριο συν 6 στους κάθετους άξονες).