Η αποθέωση του παραλογισμού με την Εγνατία Οδό… Πάει στο υπερταμείο με πανοπροίκι τα νέα διόδια!!

EGNATIA 4 14

EGNATIA 4 14

Στο νέο υπερταμείο κρατικής περιουσίας θα μεταβιβαστεί η Εγνατία Οδός… Την ανακοίνωση έκανε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, χωρίς όμως κι αυτό να είναι απολύτως σίγουρο, καθώς στον προϋπολογισμό του κράτους, για το 2016, υπάρχει πρόβλεψη για παραχώρηση του οδικού άξονα από το ΤΑΙΠΕΔ!!!

Κι όταν αυτό επισημάνθηκε στον Υπουργό, εκείνος άστραψε και βρόντηξε, χαρακτηρίζοντας το ΤΑΙΠΕΔ…τέρας και παράλληλη κυβέρνηση!!!

Από την ομιλία του αρμόδιου, κατά τη διάρκεια ακρόασης της νέας διοίκησης της Εγνατίας στη Βουλή, υπάρχουν πολλά αντικρουόμενα σημεία, για την τύχη του μεγαλύτερου οδικού άξονα στη χώρα…

Αποκορύφωμα είναι η κριτική για τους πολλούς σταθμούς διοδίων και συνάμα η κριτική γιατί καθυστερούν να λειτουργήσουν όσοι θεσμοθετήθηκαν με απόφαση Χρυσοχοίδη προ διετίας. Σημειώνεται ότι στους τελευταίους περιλαμβάνεται και ο σταθμός διοδίων στο Δροσοχώρι!

Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε στον σχεδιασμό της να δημιουργήσει 15 σταθμούς διοδίων και στην συνέχεια να τους ιδιωτικοποιήσει, ενώ πρόσθεσε ότι τόσο η λειτουργία και συντήρηση όσο και η διαχείριση των σταθμών διοδίων έχουν πρακτικά ιδιωτικοποιηθεί, μέσω υπεργολαβιών. «Το μόνο που μένει να ιδιωτικοποιηθεί είναι οι νέοι σταθμοί που είχαν προβλεφθεί να υπάρχουν. Αυτό είναι λίγο τρέλα. Δεν έχει μείνει να δοθεί σε ιδιώτες κάτι άλλο» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Όπως σημείωσε, στον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης υπήρχε πρόβλεψη να μείνει το χρέος της εταιρίας στο δημόσιο και να ιδιωτικοποιηθεί ο δρόμος, μιλώντας για έναν σκόπιμο σχεδιασμό «που ήθελε όλο τον πλούτο να τον μεταβιβάζουμε σε ιδιώτη για να έχει και τα οφέλη».

Ο υπουργός Υποδομών μίλησε για δυσλειτουργίες στην εταιρία, τόνισε ότι υπάρχουν πολλά θέματα τα οποία η νέα διοίκηση θα πρέπει να αντιμετωπίσει, όπως οι αρνητικοί λογαριασμοί της ΑΤΤΙΚΑΤ, ενώ αίσθηση προκάλεσε η δήλωσή του ότι το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε σε αλλαγή στο ΔΣ της εταιρίας χωρίς την έγκριση του κοινοβουλίου «και αυτό εγείρει νομικά θέματα στην λειτουργία της Εγνατίας».

Ο κ. Σπίρτζης μίλησε παράλληλα για ανεπαρκείς κάθετους άξονες και κακό σχεδιασμό σε σχέση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα, ο οποίος δεν υπηρετεί την χώρα, ενώ υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν ασφαλείς και αξιόπιστες συνδέσεις με τα λιμάνια και τις τουριστικές περιοχές στη Βόρεια Ελλάδα. Επίσης, τόνισε την ανυπαρξία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε την ανάγκη συνεργασίας της Εγνατίας με ιδιώτες, σημειώνοντας ότι «το ελληνικό δημόσιο δεν χρειάζεται να φτιάχνει καφέδες ούτε να κάνει τα βενζινάδικα» και υπογράμμισε ότι η Εγνατία πρέπει να λειτουργήσει ως πρότυπη εταιρία, η οποία θα βοηθήσει και στην διαχείριση των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων, θα υιοθετήσει ηλεκτρονικό, αναλογικό σύστημα διοδίων, θα δώσει έμφαση στην εξωστρέφεια και θα ενισχύσει τις προσπάθειες για το εθνικό μητρώο υποδομών.

Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι με το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα υπάρξουν μειωμένα και πιο δίκαια διόδια, ενώ πρόσθεσε ότι απαιτούνται ιδιαίτερες προβλέψεις για τους μόνιμους κατοίκους και τις εκάστοτε κοινωνικές ανάγκες.

Στην παρατήρηση του βουλευτή της ΝΔ, κ. Χρήστου Σταϊκούρα ότι στον προϋπολογισμό του 2016, ο οποίος εγκρίθηκε από τη Βουλή, προβλέπεται η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου εντός του έτους, αλλά και στην άποψη του βουλευτή της ΝΔ, κ. Κωστή Χατζηδάκη ότι άλλα σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών για την Εγνατία και άλλα το ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι με την συμφωνία του Ιουλίου αλλάζει ο προηγούμενος σχεδιασμός για την αξιοποίηση της εταιρίας, καθώς προβλέπεται ότι θα περάσει στο νέο υπερ-ταμείο που θα δημιουργηθεί.

Ο υπουργός Υποδομών άσκησε κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση, μιλώντας για στρεβλή πολιτική, χαρακτηρίζοντας το ΤΑΙΠΕΔ ως “παράλληλη κυβέρνηση”, ενώ τόνισε ότι όταν ιδρυθεί το νέο Ταμείο, η Εγνατία Οδός θα προωθηθεί προς αξιοποίηση, αλλά θα εποπτεύεται από το αρμόδιο υπουργείο «και όχι από σχήματα που είχατε προβλέψει” τα οποία ελάμβαναν κατεύθυνση “όχι από την ελληνική κυβέρνηση».

Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι οι αρνητικοί λογαριασμοί δεν έχουν διεκδικηθεί από τους εργολάβους «που δεν έκαναν τις εργασίες που έπρεπε να κάνουν», ενώ σημείωσε ότι η ιδιωτικοποίηση των διοδίων αυτοκινητόδρομου “δεν είναι σοβαρός σχεδιασμός.

Ο υπουργός Υποδομών είπε ότι δεν υπάρχει διάσταση απόψεων για την Εγνατία στους κόλπους της κυβέρνησης, ενώ υπογράμμισε την επιφύλαξή του για ότι έχει γίνει από το 2011 μέχρι πρόσφατα σε σχέση με την αξιοποίηση της εταιρίας.

Σύμφωνα με τον νέο πρόεδρο της Εγνατίας και πολιτικό μηχανικό, κ. Αντωνούδη, η υπουργική απόφαση του 2014 για την χωροθέτηση των νέων σταθμών διοδίων του αυτοκινητόδρομου δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί, όμως σημείωσε ότι μπορεί να εξασφαλιστεί η επιτάχυνση της.

Ο κ. Αντωνούδης τόνισε ότι τόσο τα ηλεκτρονικά διόδια όσο και οι ΣΕΑ της Εγνατίας πρέπει να προχωρήσουν προκειμένου να εξασφαλιστούν περισσότερα έσοδα για την εταιρία.

Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι «υπάρχει μία διχογνωμία μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του υπουργείου όσον αφορά τις συμβάσεις αλλά θεωρώ ότι μπορούν αυτά να αντιμετωπιστούν σε συνεργασία με το υπουργείο».

Σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της Εγνατίας και καθηγήτρια του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, κυρία Καλφακάκου, με τεχνοκρατικούς όρους και προκειμένου να αποφευχθεί το προηγούμενο της Αττικής Οδού, η σύμβαση της οποίας είναι «μόνο προς όφελος της εταιρίας», θα είναι καλύτερο να δοθεί η εκμετάλλευση του δρόμου με υπεργολαβία μέσω ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού και όχι μέσω σύμβασης παραχώρησης.

Και αυτό διότι, όπως είπε, στην δεύτερη περίπτωση οι αποζημιώσεις που θα αξίωνε ο παραχωρησιούχος σε περίπτωση αστοχιών (π.χ. κατολίσθηση) θα είναι μεγαλύτερες σε σχέση με το πρώτο σενάριο.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ