Ιόνια Οδός… Από τον Φεβρουάριο εργοτάξια, τροποποίηση στο Αβγό, τι θα γίνει στην Κλόκοβα, που ετοιμάζονται διόδια

EPIMELHTHRIO IONIA

EPIMELHTHRIO IONIAΜέχρι τον Μάρτιο, το αργότερο, θα ανοίξουν και πάλι εργοτάξια στην Ιόνια Οδό και τον Ε-65. Η μεγάλη ώρα λοιπόν φτάνει και μετά από τρία χρόνια απόλυτης ακινησίας οι οδικοί άξονες θα ξεκινήσουν και πάλι.

Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα καθώς για πρώτη φορά δόθηκε η πλήρης κι αναλυτική εικόνα των δύο έργων από τον Διευθυντή ΕΥΔΕ Μελετών και κατασκευών έργων παραχώρησης του Υπουργείου Υποδομών Ζήσιμο Καρβούνη.

 

Σύμφωνα λοιπόν με όσα ανακοινώθηκαν τα έργα στην Ιόνια και τον Ε-65 θα ξεκινήσουν Φεβρουάριο με Μάρτιο και προβλέπεται να ολοκληρωθούν το Δεκέμβριο του 2015. Στο σημείο αυτό μάλιστα ο κ. Καρβούνης ήταν απολύτως σαφής. «Τα έργα θα ολοκληρωθούν στις 31 Δεκεμβρίου του 2015. Εάν επιλεγεί τελικά η κατασκευή σήραγγας για την Κλόκοβα, τότε έχει γίνει πρόβλεψη για παράταση οκτώ μηνών. Παρά τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και με την αρχαιολογία, τα οποία δεν έχουν ξεπεραστεί στο σύνολό τους, εκτιμούμε ότι το χρονοδιάγραμμα θα τηρηθεί» υπογράμμισε.

Στην διάρκεια της ημερίδας έγινε γνωστό ότι εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών η τροποποίηση της χάραξης της Ιόνιας Οδού, στο ύψος του Αβγού και προχωρά η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Με την αλλαγή αυτή ο οδικός άξονας θα διέλθει από το στρατόπεδο, στις παρυφές του λόφου κι έτσι δεν θα θίξει τον οικισμό.

Στην Ιόνια οδό θα λειτουργήσουν τέσσερις μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Το κόστος έχει υπολογιστεί στα τέσσερα λεπτά ανά χιλιόμετρο. Παράλληλα σε πέντε Ανισόπεδους Κόμβους θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων. Πρόκειται για τους Κόμβους στη Γαυρολίμνη, το Μεσολόγγι, στον Κουβαρά, την Άρτα και τον Γοργόμυλο.

«Το κόστος των διοδίων της Ιόνιας Οδού είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στους σταθμούς που είχαν σχεδιαστεί από την αρχή του έργου» τόνισε ο κ. Καρβούνης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Epiruspost.gr.

Στην Ιόνια Οδό προβλέπεται να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν εννέα σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών.

Όσον αφορά τώρα το επίμαχο τμήμα της Κλόκοβας, η τύχη του θα κριθεί από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Στην περίπτωση που η προσφυγή γίνει δεκτή θα προχωρήσει με βάση τη σημερινή χάραξη. Ο υπάρχον εθνικός δρόμος θα χρησιμοποιηθεί ως ένας κλάδος ενώ για τον δεύτερο θα προχωρήσει η λύση της γέφυρας. Αν το ΣτΕ απορρίψει την προσφυγή τότε θα προχωρήσει η πλέον ενδεδειγμένη λύση της σήραγγας για την οποία έχει προβλεφθεί ποσό 100 εκατομμυρίων στην αναθεωρημένη σύμβαση.

Ο κ. Καρβούνης υπογράμμισε στην διάρκεια της ημερίδας ότι η Ιόνια Οδός ήταν αυτή που τελικά έσωσε και τον άξονα Ε-65. «Ως το πιο κερδοφόρο έργο η Ιόνια κράτησε τελικά ζωντανό και τον Ε65» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας θα κατασκευαστεί χωρίς το βόρειο και το νότιο τμήμα του. Για τα έργα αυτά, τα τμήματα δηλαδή από Ξινιάδα μέχρι Λαμία και από Τρίκαλα μέχρι Παναγιά θα υπάρξει πρόβλεψη στην επόμενη προγραμματική περίοδο.