Με τις χειρότερες εντυπώσεις οι χειριστές.. Η ΥΠΑ Ιωαννίνων έκοψε τα φτερά του αεροδρομίου!

aeroplanaki

aeroplanaki

Αεροδρόμιο Ιωαννίνων… Μακράν το χειρότερο όλων! Με την πικρή αυτή διαπίστωση έφυγαν από τα Γιάννινα χειριστές και ιδιοκτήτες μικρών αεροσκαφών που βρέθηκαν στην πόλη για την Γενική τους Συνέλευση αλλά και για μία μεγάλη γιορτή στο αεροδρόμιο…

Και η διαπίστωση προήλθε από το εξαιρετικά αρνητικό κλίμα που συνάντησαν στην περιοχή και την ατμόσφαιρα που κάθε άλλο παρά φιλική ήταν!

Ποιος ευθύνεται;

Υπεύθυνοι κι ανεύθυνοι και… ευθυνόφοβοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Κι όχι κεντρικά αλλά τοπικά. Κάποιοι υπάλληλοι που προφανώς θεωρούν ότι το αεροδρόμιο αποτελεί το δικό τους τσιφλίκι και επιθυμούν να μην διαταράξει κανένας την καθημερινότητά τους!

Μια μεγάλη γιορτή λοιπόν έπεσε θύμα της γραφειοκρατίας, είτε της υπαρκτής, είτε αυτής που ανακάλυψε ο καθένας ώστε να κάνει τη ζωή των χειριστών εξαιρετικά δύσκολη.

Από τα εξήντα αεροσκάφη που επρόκειτο να έρθουν στα Γιάννινα έφτασαν τελικά δώδεκα ενώ δέκα Ιταλικά δεν ξεκίνησαν ποτέ, λόγω των κακών νέων που έφταναν!

Ο εφοδιασμός με καύσιμα αποδείχθηκε ένα ατελείωτος Γολγοθάς. Η ΑΟΡΑ Ελλάς, είχε φροντίσει εδώ και μήνες να κάνει όλες τις απαραίτητες συνεννοήσεις.

Λίγο πριν τη μεγάλη γιορτή, η ενημέρωση από τα Γιάννινα ήταν ότι για να βάλουν καύσιμα στο χώρο του αεροδρομίου, πρέπει να πάρουν άδεια από την Πολεμική Αεροπορία, καθώς το συγκεκριμένο σημείο εμπίπτει στη δική της αρμοδιότητα!

Πήραν άδεια… Μετά τους ενημέρωσαν ότι η προμήθεια θα πρέπει να φέρει πιστοποίηση… Έγινε κι αυτό.

Τα καύσιμα ήρθαν και το τιμολόγιο κόπηκε στην Αερολέσχη Ιωαννίνων. Ε, τότε, ανακάλυψαν κι άλλο πρόβλημα!

Αφού το τιμολόγιο κόπηκε στη Λέσχη Ιωαννίνων, μόνο τα δικά της αεροσκάφη θα μπορούσαν να ανεφοδιαστούν και όχι εκείνα από τις υπόλοιπες λέσχες της χώρας. Για να εφοδιαστούν κι εκείνα, έπρεπε να κοπούν τιμολόγια στο όνομά τους!

Κι αυτό έγινε…

Και μετά, ζήτησαν άλλη άδεια από την Πολεμική Αεροπορία, αφού η πρώτη δεν τους κάλυπτε… Οι υπεύθυνοι στην Πολεμική Αεροπορία έβαλαν τα γέλια από τα… καψόνια της τοπικής ΥΠΑ, και φυσικά έδωσαν τις άδειες.

Μέχρι την τελευταία στιγμή όμως οι περισσότεροι χειριστές δεν ήξεραν αν θα έχουν ή όχι καύσιμα, με αποτέλεσμα πολλοί να ματαιώσουν το ταξίδι τους.

Είναι μία από τις περιπέτειες που έζησαν στα Γιάννινα!!

Και σίγουρα το ταξίδι αυτό θα μείνει αξέχαστο για έναν από τους πιλότους, καθώς παρ’ ολίγον το αεροσκάφος του να μείνει «υπό ομηρεία» στο αεροδρόμιο!

Εγγεγραμμένο στο Ιταλικό νηολόγιο, υπόκειται στους κανονισμούς της χώρας. Έλληνας ο χειριστής, έκανε το… μοιραίο λάθος να μην φέρει μαζί του την άδεια χρήσης ασυρμάτου!

Φυσικά έφερε ασύρματο, απαραίτητο για την επικοινωνία με τον πύργο.

Όμως η παράλειψη αυτή δεν του συγχωρήθηκε. Το αεροσκάφος καθηλώθηκε με την απειλή να μείνει στα Γιάννινα και χωρίς κανένας να εγγυάται για την ασφάλειά του!

Αμέσως κινήθηκε το νομικό τμήμα της ΑΟΡΑ και προχώρησε στην απαραίτητη επικοινωνία με την διοίκηση της ΥΠΑ στην Αθήνα.

Ακολούθησε επικοινωνία με τα Γιάννινα και τελικά στον συγκεκριμένο πιλότο επετράπη να πετάξει το απόγευμα της Κυριακής.

«Απουσία καυσίμων, ωράριο προσαρμοσμένο στα δρομολόγια της γραμμής που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει κανέναν πέραν αυτών, αρκετή γραφειοκρατική διαδικασία, περιττή για τόσο μικρά αεροσκάφη όπως τα δικά μας…».

Αυτά ήταν τα μεγαλύτερα προβλήματα που συνάντησαν στα Γιάννινα, όπως τα συνόψισε ένας από τους χειριστές στο Epiruspost.

Και με νόημα συμπλήρωσε: «Δεν υπάρχει κουλτούρα για να βοηθηθεί η γενική αεροπορία. Αντιμετωπίζεται ως μπελάς».

Ο Πρόεδρος της ΑΟΡΑ Ελλάς και πρώην Διευθυντής της ΥΠΑ Αντώνης Κουτσουδάκης είναι σίγουρα από τους ανθρώπους που ξέρουν απέξω κι ανακατωτά κανονισμούς και νόμους… Ξέρει επίσης τα αεροπλάνα και τα αεροδρόμια.

«Στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων αντιμετωπίσαμε μία σειρά από δυσκολίες. Σε όλο τον κόσμο, όταν ένας χειριστής βρεθεί με οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζεται φιλικά, δεν του κόβουν τα πόδια», τονίζει και συμπληρώνει ότι όσοι εφαρμόζουν τους νόμους πρέπει να δίνουν σημασία στην ουσία τους και όχι στον τύπο.

«Το αεροδρόμιο για την γενική αεροπορία, τα μικρά αεροσκάφη δηλαδή, είναι έτοιμο. Δεν χρειάζεται ούτε ένα ευρώ… Οι χειριστές θέλουν να έρχονται. Θέλουν όμως και φιλική ατμόσφαιρα την οποία δεν την βρίσκουν», τόνισε με νόημα!

Οι πτήσεις που έκαναν οι χειριστές πάνω από την πόλη των Ιωαννίνων, δίνοντας μάλιστα την ευκαιρία σε πολλούς μικρούς και μεγάλους να μπουν στα αεροσκάφη αλλά και στα πιλοτήρια, αντιμετωπίστηκαν από την ΥΠΑ, όπως ακριβώς και τα δρομολόγια της γραμμής όπου το κάθε αεροσκάφος μεταφέρει διακόσιους επιβάτες κι όχι ως ένα event που πρόβαλε κυρίως την πόλη. Έτσι χρειάστηκε μία ατελείωτη γραφειοκρατία…

«Η μόνη ελπίδα για να μείνει ζωντανό το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων είναι η γενική αεροπορία… Και χωρίς κανένα κόστος. Αρκεί να ισχύσει ότι ακριβώς ισχύει σε όλη την Ευρώπη», σημειώνουν οι χειριστές..

Τι μπορεί να φέρει η γενική αεροπορία;

Τουρισμό και μάλιστα ακριβό! Και συνάμα να λειτουργήσει ως φυτώριο πιλότων οι οποίοι σήμερα για την εκπαίδευσή τους φεύγουν στο εξωτερικό.

Τα Γιάννινα είχαν μία καλή ευκαιρία να κερδίσουν πολλά μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. Κι όμως την έχασαν…

Δυστυχώς δεν ήταν κανένας εκεί, από τους -κατά τα άλλα- αρμόδιους, που θέλουν να κάνουν το αεροδρόμιο διεθνές, για να διαπιστώσει τα πραγματικά εμπόδια που ορθώνονται και βάζουν φρένο σε κάτι που για την υπόλοιπη Ελλάδα είναι κεκτημένο!

Οι Έλληνες χειριστές και ιδιοκτήτες μικρών αεροσκαφών ήρθαν, είδαν, απογοητεύθηκαν και μάλλον δεν πρόκειται να επιστρέψουν στα Γιάννινα υπό τις παρούσες συνθήκες.

{jathumbnail off}