– Απάντηση Καλογιάννη στο Δήμαρχο Ιωαννίνων
Σε ένα μπερδεμένο κουβάρι εξελίσσεται η υπόθεση κουρέματος της Ιόνιας Οδού, με το ενδιαφέρον να εστιάζεται στο τμήμα της Κλόκοβας, το χειρότερο ίσως σήμερα του αυτοκινητόδρομου Ιωαννίνων Αντιρίου.
Μόλις την περασμένη Κυριακή ο Αναπληρωτής Υπουργός Σταύρος Καλογιάννης δήλωνε στα Γιάννινα ότι εργοτάξια θα αναπτυχθούν σε όλο το μήκος των αυτοκινητοδρόμων την ίδια ώρα όμως στην Αιτωλοακαρνανία και σίγουρα όχι χωρίς καπνό φούντωναν τα σενάρια που ανέφεραν ότι το τμήμα Παλιοβούνας- Κλόκοβας μένει εκτός σύμβασης παραχώρησης. Αποτέλεσμα αυτών ήταν οι επιστολές διαμαρτυρίας από τους δημάρχους Αγρινίου και Μεσολογγίου.
Λίγες ώρες αργότερα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Νίκης Φούντα επισήμανε ότι κύριο μέλημα του Υπουργείου είναι να ολοκληρωθούν όλα τα προγραμματισμένα οδικά έργα που είναι ενταγμένα σε αυτό το ΕΣΠΑ, αλλά διευκρίνισε ότι δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει το θέμα της νέας μελέτης τη στιγμή που το μέλλον του συγκεκριμένου σχεδιασμού για το τμήμα της Κλόκοβας διακυβεύεται στο Ανώτατο Δικαστήριο.
Ουσιαστικά δηλαδή επιβεβαίωνε τους φόβους και τα σενάρια.
Με την επιστολή που κοινοποίησε το βράδυ της Τετάρτης και με την οποία απαντά στον Δήμαρχο Ιωαννίνων επαναλαμβάνει ότι ουδέποτε ελήφθη απόφαση να μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης το εν λόγω τμήμα.
Ο κ. Καλογιάννης απαντά για το σύνολο των θεμάτων που είχε θέσει με την επιστολή του στον πρωθυπουργό ο Δήμαρχος Ιωαννίνων. Αναλυτικά αναφέρει:
Έλαβα την επιστολή σας, στην οποία θίγετε θέματα που αφορούν στην πόλη μας και στην Ήπειρο γενικότερα και θα ήθελα να σας πληροφορήσω τα εξής:
– Για την ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αγωνίζομαι καθημερινά, σε συνεργασία με την Πρυτανική Αρχή, το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου και τους τοπικούς φορείς.
Άλλωστε, η Αρχιτεκτονική Σχολή που ιδρύσαμε το 2009, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει τη βάση της Πολυτεχνικής Σχολής, μαζί με τα Τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής και Επιστήμης των Υλικών.
– Με έκπληξη διάβασα την αναφορά σας στον δήθεν «κίνδυνο να μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης» το τμήμα της Κλόκοβας της Ιόνιας Οδού.
Γνωρίζετε, καθώς το έχω επισημάνει δεκάδες φορές σε όλες τις σχετικές δηλώσεις μου εντός και εκτός Βουλής, ότι η εγκεκριμένη από τη Σύμβαση Παραχώρησης της Ιόνιας Οδού χάραξη είναι περιμετρικά της Κλόκοβας. Για τη χάραξη αυτή εκκρεμούν μέχρι σήμερα αιτήσεις ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ουδέποτε ελήφθη απόφαση να μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης το εν λόγω τμήμα.
Αντίστοιχες εκκρεμότητες στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπάρχουν και για το τμήμα του οδικού άξονα Ε – 65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.
Παρ’ όλα αυτά, οι εργασίες στα εργοτάξια των αυτοκινητοδρόμων επανεκκίνησαν ήδη, όπως είχαμε υποσχεθεί και αυτό είναι πολύ θετικό για την εθνική οικονομία και την περιφερειακή ανάπτυξη.
– Σε ό,τι αφορά στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, η λύση του ανασχεδιασμού του έργου που επελέγη είναι η βέλτιστη στις σημερινές συνθήκες, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, διότι είναι κατά 13 εκατομμύρια ευρώ οικονομικότερη, σαφώς πιο λειτουργική, χωρίς να διαλύεται η υφιστάμενη εργολαβία.
Μάλιστα, για τη λύση αυτή σας ενημέρωσα προφορικώς πριν την ανακοινώσω και συμφωνήσατε.
Κύριε Δήμαρχε,
Όπως κι εσείς επισημαίνετε στην επιστολή σας «τα οικονομικά περιθώρια που υπάρχουν είναι ασφυκτικά».
Σε αυτό το εξαιρετικά δύσκολο πλαίσιο, εργαζόμαστε σκληρά και προωθούμε όλα τα έργα υποδομής της Ηπείρου, που είτε ήταν σε ακινησία επί διετία, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, είτε εγκαταλειμμένα στην τύχη τους, όπως οι οδικοί άξονες Ιωάννινα – Κακαβιά και Καλπάκι – Κόνιτσα, η γέφυρα Περιστερίου, η παράκαμψη Άρτας, το λιμάνι Ηγουμενίτσας και άλλα.
Κύριε Δήμαρχε,
Η σημερινή Κυβέρνηση διαθέτει βούληση και αποφασιστικότητα και τα αποτελέσματα της πολιτικής της είναι πλέον ορατά.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Σταύρος Ελ. Καλογιάννης