Η μάχη που δίνει η Ελλάδα για παραμονή στην Ευρωζώνη μέσω ενός πολυετούς και σκληρού μνημονίου, η μάχη για την αποφυγή επιστροφής στη δραχμή μέσα στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια που τέθηκαν, μονοπωλεί την επικαιρότητα και κάνει οτιδήποτε άλλο να μοιάζει ελάχιστα σημαντικό…
Ωστόσο υπάρχουν ζητήματα που προχωράνε..
Κι ένα απ’ αυτά είναι η υπόθεση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021… Στα Γιάννινα φαίνεται πως οι γενικότερες εξελίξεις ούτε προβληματίζουν, ούτε πτοούν κανέναν…
Απολύτως βέβαιοι λοιπόν πως έρχονται καλύτερες μέρες, προσπαθούν να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο, μέσω μιας σειράς αναθέσεων που καλύπτουν όλους τους τομείς.
Ακόμη κι έρευνα κοινής γνώμης ώστε να καταγραφούν οι απόψεις των κατοίκων της περιοχής..
Τα αποτελέσματα της έρευνας, που πληρώνεται κοντά στις επτά χιλιάδες (ευρώ) ακόμη δεν τα είδαμε…
Είδαμε όμως το σήμα- λογότυπο, το οποίο έγινε από άλλη εταιρία, η οποία επίσης δια της ανάθεσης, ανέλαβε την προετοιμασία του φακέλου. Το όνομα της εταιρίας ουδείς το είπε δημόσια, πρόκειται όμως για την ίδια που έκανε την περίφημη τουριστική προβολή της Ηπείρου!!!
Δική της δουλειά λοιπόν το λογότυπο, το οποίο κανένας δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει τι συμβολίζει..
Αυτά συμβαίνουν στα ωραία μας Γιάννινα… Που κινούνται στους δικούς ρυθμούς.
Ιδού μία μικρή γεύση από όσα έγιναν σε τρεις άλλες υποψήφιες πόλεις, για να μπορεί να υπάρχει μέτρο σύγκρισης…
Το σήμα της υποψηφιότητας «Tripolis Arcadia 2021» επιλέχθηκε με την ολοκλήρωση διαγωνισμού, στον οποίο κατατέθηκαν 17 προτάσεις. Και στις τρεις προτάσεις που κατατάχθηκαν πρώτες, το σύμβολο που επιλέχτηκε για να δώσει την οπτική ταυτότητα της υποψηφιότητας είναι ο Αυλός του Πάνα. Θέση στην τριάδα είχαν οι προτάσεις των Ηλία Καρύδη και Νικόλαου Παχή. Πρώτη αναδείχθηκε η πρόταση του Ευάγγελου Κασσαβέτη.
Το λογότυπο της Καλαμάτας 21 είναι επηρεασμένο από τη μουσική, το χορό, το θέατρο, την τέχνη καθολικά – στοιχεία που αποτελούν μέρος του πολιτισμού μιας πόλης. Η Καλαμάτα, μέσα από την υποψηφιότητά της, θέλει να γίνει η πρώτη πόλη που διεκδικεί πολιτιστική αναγνώριση ισάξια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Για το λόγο αυτό σχεδιάζει μια σύγχρονη ταυτότητα που μέσα από την κίνηση και την πολυχρωμία της, αποπνέει αισιοδοξία και δυναμική για το μέλλον. Το λογότυπο δημιουργήθηκε από μια πολυσυλλεκτική δημιουργική ομάδα με εμπνευστή τον Οδυσσέα Γαληνό-Παπαρούνη και έδρα την Αθήνα».
Στην Σύρο, την προσπάθεια ξεκίνησαν ουσιαστικά δυο ενεργοί πολίτες της Ερμούπολης, ο Χάρης Βεκρής, ειδικευμένος στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων και τη διοίκηση πολιτιστικών μονάδων και ο οικονομολόγος Μιχάλης Αλτουβάς, που δημιούργησαν μια ομάδα στο facebook. Ολόκληρο το νησί αγκάλιασε την προσπάθεια, κι έτσι η δημοτική Αρχή μπήκε ενεργά στην υπόθεση. Το όλο εγχείρημα διαχειρίζεται αποκλειστικά ο Δήμος, ο οποίος έχει κινητοποιήσει ένα πλήθος εθελοντών.
Ο Δήμος Ιωαννιτών, με απανωτά δελτία τύπου, αναφέρεται στη στήριξη του Πανεπιστημίου… Το πιο απλό, αντί για λόγια, θα ήταν η επιμέλεια εκ μέρους του Πανεπιστημίου και των σχετικών τμημάτων που έχει του λογότυπου της πόλης…
Δεν συνέβη..
Οι διαφορές βέβαια με άλλες υποψήφιες πόλεις δεν περιορίζονται μόνο στο λογότυπο. Είναι κυρίως στη νοοτροπία που διακατέχει τους υπεύθυνους. Και είναι πολύ εύκολο να το διαπιστώσει ο καθένας με μία απλή επίσκεψη στις ιστοσελίδες των υποψήφιων πόλεων ή στις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων..
{jathumbnail off}