Οι θεσμοί μπλοκάρουν το “ελευθέρας” στα διόδια… Προαπαιτούμενο η απόσυρση της ΚΥΑ

diodia neweg

diodia neweg

Στις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας και στις δεσμεύσεις που απορρέουν για το επόμενο διάστημα, φαίνεται ότι σκοντάφτουν οι… καλές προθέσεις του Υπουργείου Υποδομών για την απαλλαγή από τα διόδια κατοίκων δήμων απ’ όπου διέρχεται ο οδικός άξονας.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις του Δήμου Μετσόβου και του Νομού Θεσπρωτίας, που απαλλάχθηκαν από την καταβολή αντιτίμου για τους σταθμούς του Δροσοχωρίου και του Μαλακασίου οι πρώτοι και της Τύριας οι δεύτεροι.

Η απόφαση αυτή, όπως αναφέρει σε αναλυτικό ρεπορτάζ το capital ούτε στηρίχθηκε σε οικονομοτεχνική μελέτη ούτε προέκυψε μετά από συνεννόηση με το ΤΑΙΠΕΔ που έχει ξεκινήσει το διαγωνισμό παραχώρησης του οδικού άξονα. Γι’ αυτό ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφως είχε δηλώσει αιφνιδιασμένος από τη συγκεκριμένη ΚΥΑ.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με το συμπληρωματικό μνημόνιο συνεννόησης μεταξύ της κυβέρνησης και των θεσμών, ένα από τα προαπαιτούμενα που σχετίζονται με την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού αφορά την θέση εκτός ισχύος της συγκεκριμένης ΚΥΑ.

“Το υπουργείο Υποδομών θα εκδώσει μία νέα υπουργική απόφαση (ΥΑ) η οποία θα αντικαταστήσει την ΥΑ που προβλέπει εξαιρέσεις (σ.σ.: από την υποχρέωση πληρωμής διοδίων) που θεσμοθετήθηκαν στις 27/11//2017 με ΦΕΚ” αναφέρεται. Ακόμη, οι θεσμοί διευκρινίζουν ότι η νέα απόφαση, που θα αντικαταστήσει την ΚΥΑ Σπίρτζη – Τσακαλώτου, προτού εκδοθεί, θα έχει συμφωνηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ.

Τι θα αναφέρει η νέα απόφαση; Ότι ενδεχόμενες εξαιρέσεις θα πάψουν να ισχύουν από τη στιγμή που εγκριθεί η νέα τιμολογιακή πολιτική των τελών διοδίων, η οποία θα έχει λάβει το πράσινο φως από τη Διεύθυνση Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Move). Η νέα τιμολογιακή πολιτική των τελών διοδίων, που θα αποτελέσει Κοινή Απόφαση των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών, προβλέπεται να εκδοθεί τον Απρίλιο του 2018.

Εκτός από την αντικατάσταση της ΚΥΑ Σπίρτζη, το μνημόνιο θέτει ως προαπαιτούμενα για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού:

– Την υποβολή προς έγκριση στην DG Move από το Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ της νέας τιμολογιακής πολιτικής που θα εφαρμοστεί στον αυτοκινητόδρομο και στους καθέτους αυτού άξονες, αφότου οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ ολοκληρώσουν την μελέτη τους. Προτού το σχέδιο της νέας τιμολογιακής πολιτικής, που θα αποτελεί ΚΥΑ των Υποδομών, υποβληθεί στην DG Move, θα πρέπει να έχει συμφωνηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ.

– Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να εκδώσει (Απρ.2018) υπουργική απόφαση με μεταβατική ισχύ, η οποία θα προβλέπει την έναρξη λειτουργίας σταθμών διοδίων -βάσει της τρέχουσας τιμολογιακής πολιτικής- που έχουν αποπερατωθεί (Παμβώτιδα, Ευζώνοι, Ιεροπηγή, Μέστη).

– Η Εγνατία Οδός θα δημοπρατήσει δύο συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης του οδικού άξονα και των κάθετων αυτού αξόνων, τη σχεδίαση και την κατασκευή τεσσάρων μετωπικών σταθμών σε Σιάτιστα, Αρδάνιο, Καβάλα και Στρυμωνικό και την κατασκευή του συνολικού αριθμού των πλευρικών σταθμών που προβλέπει προγενέστερη ΚΥΑ ( 1867/29.05.2017).

– Έως τον Φεβρουάριο του 2018 η Εγνατία Α.Ε. θα πρέπει να υπογράψει τη σύμβαση κατασκευής του σταθμού διοδίων στην Ασπροβάλτα και να διασφαλίσει την έναρξη λειτουργίας-του υπό κατασκευή – πλευρικού σταθμού διοδίων στο Ωραιόκαστρο. Η έναρξη λειτουργίας του συγκεκριμένου σταθμού θα λάβει χώρα αμέσως μετά την έκδοση της απαιτούμενης ΚΥΑ (που θα έχει συμφωνηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ) από τους υπουργούς Υποδομών και Οικονομικών (Μάρτιος 2018).

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ