Την Τετάρτη 21 και την Πέμπτη 22 Αυγούστου στις 9:30 μ.μ. (Είσοδος 17ευρώ και 12 ευρώ το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης παρουσιάζει στο υπαίθριο θέατρο της ΕΗΜ τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου με τους Καριοφυλιά Καραμπέτη, Μηνά Χατζησάββα, Νίκο Ψαρρά, Θεοδώρα Τζήμου, Θέμη Πάνου, Βασίλη Χαλακατεβάκη σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη και μετάφραση της Νικολέττας Φριτζήλα. Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος είναι ο Γιώργος Πάτσας και η μουσική της Σοφίας Καμαγιάννη
Ο Αγαμέμνων αποτελεί το πρώτο από τα τρία έργα της τριλογίας του Αισχύλου «Ορέστεια».Τα αλλα δύο ειναι oι Χοηφόροι και oι Ευμενίδες. Πρώτη παρουσίαση της τριλογίας έγινε στην Αθήνα το 458 π.χ. στα Μεγάλα Διονύσια. Την τριλογία συμπλήρωνε το σατιρικο Δράμα Πρωτεύς. Ο Αισχύλος τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο. Η Ορέστεια, η μοναδική τριλογία η οποία διασώθηκε ολόκληρη, λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου. Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Επη, χτίζει το δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα της Κλυταιμήστρας ως αρχετυπική μητριαρχική persona , και η δεύτερη με τη θυσία της Ιφιγένειας.
Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα για να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα και μητέρα της Ιφιγενειας , να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα και να κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα, ιέρεια του Απόλλωνα , τη νύχτα που επιστρέφει θριαμβευτής στο Άργος έπειτα από τον δεκαετή Τρωικό πόλεμο.
Η Κλυταιμήστρα, μια γυναίκα «που σκέφτεται σαν άνδρας» αναλαμβάνει την ευθύνη για την εκτέλεση του φόνου του συζύγου της. Συμπαραστάτης της πιστός ο Αίγισθος, ο οποίος με το θάνατο του Αγαμέμνονα, εκδικείται το «αποτρόπαιο κέρασμα» στον πατέρα του Θυέστη από τον πατέρα του Αγαμέμνονα Ατρέα . (Θυέστεια Δείπνα). Όμως η κατάρα, η Ερινύα της Εκδίκησης και η απόδοση της Δικαιοσύνης στον Αγαμέμνονα δε θα «χορτάσουν» ποτέ. Ο σκοτεινός Δαίμων του Οίκου των Ατρειδών, ο Αλάστωρ, δεν θα ησυχάσει αν ο Ορέστης δεν εκδικηθεί για το φόνο του πατέρα του Αγαμέμνονα και δεν τιμωρήσει και την ίδια του τη Μάνα, την Κλυταιμήστρα… Στον Αγαμέμνονα, η ιστορία των προσώπων είναι γνωστή κι αυτό κάνει την Τραγωδία εξαιρετικά οικεία. Στην Αισχύλεια Τραγωδία η συλλογική συνείδηση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από Θεοσέβεια , Θεοφοβία , συνεχή αγωνία , και σημάδια Ακατανίκητου Τρόμου βρίσκει τον εκφραστή της στο σώμα του Χορού.
« Μέσα από το ποιητικό σύμπαν του , αναγνωρίζουμε την τάξη των παλαιών Αρχών και θεών του κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την Υβριν, και μέσα από την εξέλιξη της ίδιας της τραγωδίας την Ευθύνη και την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να ξεπεράσει το πεπρωμένο της σημειώνει η σκηνοθέτης Νικαίτη Κοντούρη.