Έντονη είναι η αντίδραση του Αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας Θωμά Πιτούλη στις αλλαγές που επιφέρει το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των λιμένων της χώρας. Όπως είναι γνωστό το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ενοποιείται σε έναν οργανισμό με τα λιμάνια Κέρκυρας και Πάτρας και με έδρα την Αχαική πρωτεύουσα.
Ο κ. Πιτούλης διαφωνεί κάθετα με τον σχεδιασμό αυτό, όπως αποτυπώνεται και στην επιστολή που έστειλε στον Υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη και την οποία κοινοποιεί στον Πρωθυπουργό, τον Περιφερειάρχη, τον δήμαρχο Ηγουμενίτσας και όλους τους βουλευτές της Ηπείρου.
Στην επιστολή αυτή αναλύει τους λόγους που καθιστούν επιβεβλημένη την αυτονομία του λιμανιού Ηγουμενίτσας ως της βασικής πύλης σύνδεσης όχι μόνον της Ελλάδας με την λοιπή Ευρώπη, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης με τα Βαλκάνια, τον Εύξεινο Πόντο και τη Μέση Ανατολή.
Ο λιμένας Ηγουμενίτσας όπως τονίζει ο κ. Πιτούλης, έχει επιλεγεί προ πολλού και όχι μόνον από Ελληνικής πλευράς, ως λιμένας πρώτης προτεραιότητας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επίσης ο λιμένας Ηγουμενίτσας με την ολοκλήρωση της Εγνατίας έχει καταστεί ως ο πλέον δυναμικός με αυξητικές τάσεις, σε αντιδιαστολή με αυτό των Πατρών που παρουσιάζει φθίνουσα πορεία.
Αίσθηση προκαλεί η ερμηνεία που κάνει ο κ. Πιτούλης στην αναβάθμιση της Πάτρας καθώς τη συνδυάζει με πολιτικές πιέσεις που ασκούνται από την περιοχή.
«Το μόνο που μέχρι σήμερα κρατά ετσιθελικά ζωντανή τη «δυναμική» του λιμένα Πατρών είναι η παρουσία στο Εθνικό Κοινοβούλιο πολλών βουλευτών και ανέκαθεν υπουργών από την περιοχή.
Θεωρώ ότι σε Εθνικό Επίπεδο σχεδιασμού, πρέπει επιτέλους τέτοιες πρακτικές να εκλείψουν και να μην αποτελούν κριτήρια ανάπτυξης για μια περιοχή», υπογραμμίζει ο κ. Πιτούλης.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας ζητά την επίσπευση των έργων της δεύτερης και τρίτης φάσης και υπογραμμίζει την ανάγκη το λιμάνι να παραμείνει ανεξάρτητο.
Επίσης, σημειώνει ότι ο λιμένας Ηγουμενίτσας πρέπει να χαρακτηριστεί «αφετήριος» και όχι ενδιάμεσος σταθμός όπως είναι μέχρι σήμερα.