Τις διαβεβαιώσεις αυτές δίνουν στενοί συνεργάτες του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, οι οποίοι εξηγούν τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν οι δύο προαναφερόμενοι, μεταξύ άλλων, στόχοι για το ΕΣΠΑ. Η μέθοδος δεν είναι άλλη από την αναθεώρηση των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί ίσως και μέχρι το τέλος του μήνα.
Η αναθεώρηση είναι με απλά λόγια η μετακίνηση κονδυλίων από πρόγραμμα σε πρόγραμμα. Από δράσεις οι οποίες δεν έχουν ιδιαίτερη ζήτηση κόβονται πόροι και μεταφέρονται σε άλλες που έχουν ανάγκη ρευστότητας. Συνολικά από τα 20,5 δισ. ευρώ στη διαδικασία της μετακίνησης είναι περί τα 570 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχες ανακατανομές γίνονται και μέσα σε κάθε επιχειρησιακό πρόγραμμα.
Έτσι, όπως εξηγούν συνεργάτες του κ. Χατζηδάκη, από το σύνολο της αναθεώρησης εξασφαλίζονται τα 1,2 δισ. ευρώ που απαιτούνται για την ενίσχυση των αυτοκινητοδρόμων και τα 380 εκατ. ευρώ για τα μέτρα κοινωνικής στήριξης. Από το τελευταίο ποσό τα 210 εκατ. ευρώ αφορούν τις δράσεις της κοινωφελούς εργασίας και τα 170 εκατ. ευρώ τους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Σημειώνεται ότι το ποσό του 1,2 δισ. ευρώ έρχεται να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό για την υλοποίηση των έργων των αυτοκινητοδρόμων. Το ποσό αυτό έχει συμφωνηθεί να καλυφθεί με τον προαναφερθέντα τρόπο και στις πρόσφατες επαφές που είχε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με τους αρμόδιους κοινοτικούς επιτρόπους.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, κανένα έργο δεν χάνεται εξαιτίας της αναθεώρησης. Η χρηματοδότηση θα συνεχιστεί κανονικά. Και όσα, προσθέτουν συνεργάτες του υπουργού, δεν ολοκληρωθούν στο πλαίσιο της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου θα υλοποιηθούν με το νέο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020.
Πέρα, όμως, από την εξασφάλιση της χρηματοδότησης σημαντικών έργων, μέσα από τη διαδικασία της αναθεώρησης επιτυγχάνεται και ο στόχος της μεγαλύτερης απορροφητικότητας κοινοτικών κονδυλίων. Αν και η χώρα μας σε αυτό το κομμάτι έχει να επιδείξει επιτυχία, αφού πρόσφατα βρέθηκε στην 4η θέση μεταξύ των 27 κρατών-μελών της ΕΕ.