Στη Βουλή κατατίθενται εντός των επομένων ημερών οι συμβάσεις για τους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες οι οποίοι παραμένουν στην…κατάψυξη από το 2010. Ο δρόμος ανοίγει για τα καλά μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έκανε ο Υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοίδης, εντός του επόμενου δεκαημέρου θα έρθουν στη Βουλή προς ψήφιση οι τροποποιημένες συμβάσεις και θα ανοίξει έτσι ο δρόμος για την επανεκκίνηση των εργασιών που θα δημιουργήσουν τουλάχιστον 20.000 νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας πολύτιμη αναπτυξιακή ανάσα στην ελληνική οικονομία.
Με τις νέες συμβάσεις επέρχονται σημαντικές αλλαγές. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής το Δημόσιο αναλαμβάνει να καλύψει τυχόν έλλειμμα στα ετήσια έσοδα των παραχωρησιούχων και, έτσι, θα έρχεται πλέον 3ο σε προτεραιότητα αναφορικά με την είσπραξη οποιουδήποτε εσόδου από το έργο (από 1ο στις αρχικές συμβάσεις).
Άμεση προτεραιότητα του νέου χρηματοοικονομικού μοντέλου των έργων θα είναι η εξόφληση των τραπεζών που δανείζουν τον παραχωρησιούχο.
Μία ακόμη σημαντική αλλαγή που επέρχεται και αφορά στο κατασκευαστικό κομμάτι της Ιόνιας Οδού σχετίζεται με την Ιόνια Οδό και το περίφημο τμήμα της Κλόκοβας.
Με δεδομένο ότι η υπόθεση συζητήθηκε στο ΣτΕ μόλις τον προηγούμενο μήνα, η σύμβαση θα περιλαμβάνει δύο σενάρια (σήραγγα ή ανοιχτός δρόμος) ώστε το έργο να μην «μπλοκαριστεί».