Στο Περιφερειακό η Νιάρχου… Αντιδράσεις, διαφωνίες, αιχμές και… ούτε βήμα πίσω!

persim niar2

persim niar2

Δεκαεπτά χρόνια συζήτησης… Τόσα συμπληρώνονται από την στιγμή που ξεκίνησε η προσπάθεια για την ανακατασκευή της Λεωφόρου Νιάρχου.. Δεκαεπτά χρόνια κι ακόμη ο δρόμος, ο κεντρικός άξονας που εξυπηρετεί την Πανεπιστημιούπολη και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, παραμένει ένας από τους χειρότερους και πιο επικίνδυνους δρόμους του λεκανοπεδίου.

Δεκαεπτά χρόνια μετά και μία ακόμη συζήτηση ήρθε να προστεθεί στις δεκάδες που είχαν προηγηθεί. Ήταν αυτή που προκλήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ιωαννίνων ύστερα από αίτημα που είχαν υποβάλλει προ μηνών οι παρατάξεις «Ήπειρος Ανατροπής» και «Συμμαχία Ηπειρωτών». Παρόντες και εκπρόσωποι των κατοίκων και καταστηματαρχών που αντιδρούν.

Η συζήτηση, παρότι υπήρξε πολύωρη, δεν πρόσθεσε ουσιαστικά τίποτα καινούριο σε όσα είναι ήδη γνωστά. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι, όπως έγινε γνωστό, μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τις απαλλοτριώσεις, γεγονός που ανοίγει και τον δρόμο για την δημοπράτηση του έργου.

Η πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου θεωρεί απαραίτητο να προχωρήσει άμεσα και χωρίς άλλες χρονοτριβές το έργο της Λεωφόρο Νιάρχου. Ένθερμοι υποστηρικτές της άποψης αυτής, πέρα από την παράταξη του Αλέκου Καχριμάνη, υπήρξαν ο Βασίλης Τσίκαρης και ο Ηλίας Γκεσούλης από την «Ήπειρο Ανατροπής», οι οποίοι με έμφαση τόνισαν ότι αν έπρεπε να γίνει μία συζήτηση είναι γιατί δεν έχει ξεκινήσει ακόμη το έργο!

persim niar1

Η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, μία από τις δύο που προκάλεσαν την συζήτηση, παρουσιάστηκε με τρεις διαφορετικές θέσεις και απόψεις. Μία ήταν αυτή που εκφράστηκε από τους κυρίους Τσίκαρη και Γκεσούλη, μία δεύτερη από τον Κώστα Μπασούκα ο οποίος πρότεινε να υπάρξει μία διευρυμένη συζήτηση και με την συμμετοχή του Δήμου ώστε να αρθούν παρεξηγήσεις και εμπόδια και μία τρίτη που εκφράστηκε από τον Σπύρο Πάικα ο οποίος χαρακτήρισε τη Νιάρχου ως μικρή Εγνατία εκφράζοντας την κάθετη διαφωνία του στην κατασκευή του έργου.

Εκ μέρους της «Συμμαχίας Πολιτών» τοποθετήθηκαν ο Γιώργος Ζάψας και ο Μάκης Χατζηεφραιμίδης, με τον δεύτερο να έχει θερμό διάλογο με τον Περιφερειάρχη, όταν στις διαφωνίες που κατέθετε ο κ. Καχριμάνης του θύμισε ότι ήταν ένας από αυτούς που είχαν ψηφίσει θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

persim niar1

Ο κ. Γιάννης Μπέλλος μετέφερε τις ενστάσεις και τις διαφωνίες των κατοίκων και των καταστηματαρχών της περιοχής. Ο κ. Μπέλλος ισχυρίστηκε ότι δεν θα πρέπει να κατασκευαστεί ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, καθώς αποκόπτει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται και δυσχεραίνει την επικοινωνία. Παράλληλα ανέφερε ότι τα Σεισμόπληκτα δεν θα έχουν πρόσβαση, ή δεν θα έχουν εύκολη πρόσβαση στο νέο δρόμο και υποστήριξε ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου άξονα θα υποβαθμίσουν την περιοχή.

Το βάρος των απαντήσεων, άμεσων και έμμεσων, έδωσαν σε πολιτικό επίπεδο ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης και σε τεχνοκρατικό επίπεδο η Αντιπεριφερειάρχης Τατιάνα Καλογιάννη.

Η κ. Καλογιάννη υπογράμμισε ότι η Νιάρχου αποτελεί τμήμα εθνικής οδού και η μελέτη υπόκειται σε συγκεκριμένη νομοθεσία. Τα χαρακτηριστικά για την ανακατασκευή δεν μπορεί να είναι αυτά ενός αστικού δρόμου. Η Περιφέρεια έχει μεριμνήσει να υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο το οποίο εξυπηρετεί το σύνολο των επιχειρήσεων.

«Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η Περιφερειακή Αρχή ενεργεί για το κοινό κοινωνικό καλό και όχι για την εξυπηρέτηση των εκάστοτε διαφωνούντων ή αυτών που θεωρούν ότι θίγονται, είτε από ελλιπή ενημέρωση είτε από σκοπιμότητα», υπογράμμισε η κ. Καλογιάννη σημειώνοντας ότι έγινε εξαιρετική δουλειά από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας και δεν θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης.

Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, παρουσίασε όλες τις ενέργειες που είχαν γίνει από το 2000, βήμα βήμα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις οδηγίες- κατευθύνσεις που υπήρξαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ για την εκπόνηση της μελέτης. Οι οδηγίες αυτές τηρήθηκαν κατά γράμμα, προκειμένου η μελέτη να εγκριθεί το 2013 από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

Σε αρκετά σημεία, υπήρξε αιχμηρός με στελέχη του Δήμου Ιωαννιτών, τα οποία παρακολουθούσαν την εξέλιξη της μελέτης και πρόσφατα δήλωναν πλήρη άγνοια, ενώ τις αρχικές αντιρρήσεις της Δημοτικής Αρχής τις απέδωσε στον φόβο της για την τύχη του οδικού άξονα Βογιάννου- Πανηπειρωτικό, ο οποίος είναι πλέον διασφαλισμένος.

Ο κ. Καχριμάνης χαρακτήρισε άριστη την μελέτη και κατέληξε τονίζοντας με έμφαση ότι «εμείς δεν κάνουμε πίσω».

Η συζήτηση διήρκησε περίπου τρεις ώρες στο Περιφερειακό Συμβούλιο, με αρκετές στιγμές έντασης αλλά και με πολλές άλλες που έδωσαν την δυνατότητα να ξεκαθαρίσουν αρκετά ζητήματα, τεχνικά κυρίως, για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί ο νέος οδικός άξονας.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ