Την εφαρμογή εκπτωτικής πολιτικής για τους χρήστες της Εγνατίας οδού, μέσω της χρήσης συνδρομητικής κάρτας προκειμένου ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει ο οδηγός να πληρώνεται και διαφορετικό αντίτιμο προωθεί εντός του επόμενου διμήνου η Εγνατία Οδός.
Αυτό είναι το καλό νέο και ικανοποιεί ένα αίτημα πολλών φορέων όμως υπάρχει και το κακό.
Οι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό πολύ σύντομα αυξάνονται καθώς στους έξι που λειτουργούν σήμερα θα προστεθούν άλλοι τρεις. Πρόκειται για τα διόδια στο Βενέτικο των Γρεβενών, στο Κλειδί Ημαθίας και στη Μέστη Αλεξανδρούπολης.
Για τους Ηπειρώτες έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι στο σχεδιασμό της Εγνατίας παραμένει ο σταθμός των διοδίων στο Δροσοχώρι. Παρά τις υπουργικές υποσχέσεις για κατάργησή του κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, γεγονός που επιτρέπει σήμερα στην Εγνατία ΑΕ και τους επόμενους μήνες στον ιδιώτη που θα διαχειριστεί τον μεγάλο οδικό άξονα, να τον ενεργοποιήσει ανά πάσα στιγμή.
Το νέο σύστημα διοδίων, αυτό με τη χρήση της κάρτας θα είναι έτοιμο σε δύο μήνες, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Κωνσταντίνος Κουτσούκος, διευθυντής υποστήριξης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης της Εγνατία Οδός ΑΕ, μιλώντας στο πλαίσιο της εσπερίδας με τον τίτλο: «Δημιουργούμε το αύριο».
Στην ουσία αυτό που επιχειρείται είναι να δημιουργηθούν μια σειρά από διαφορετικά και ευέλικτα, «πακέτα» αντιτίμου διέλευσης διοδίων για τους χρήστες της Εγνατίας οδού, ώστε να γίνει πιο ελκυστική η χρήση της από τους οδηγούς και ταυτόχρονα πιο δίκαιη ως προς το κόστος που θα καλείται ο καθένας να καταβάλει.
Έτσι, για παράδειγμα, άλλο ποσό θα πληρώνει κάποιος που χρησιμοποιεί την Εγνατία οδό καθημερινά, διαφορετικό εκείνος που θα μετακινείται μόνο εντός των ορίων του νομού, άλλο ένας επαγγελματίας οδηγός και ούτω καθ’ εξής, σε αμέτρητους συνδυασμούς, που θα δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιηθούν, το ειδικό λογισμικό το οποίο θα χρησιμοποιηθεί.
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό οι δοκιμές σταδιακά θα έχουν ολοκληρωθεί έως το Νοέμβριο και κατόπιν θα γίνει και η μετάπτωση από το υφιστάμενο ηλεκτρονικό σύστημα, που έχει λογισμικό ανάλογο με αυτό του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), στο καινούριο, το οποίο είναι παρόμοιο με το λογισμικό που χρησιμοποιείται στην Αττική οδό στην Αθήνα.