Τραμ Ιωαννίνων… Δέκα χρόνια μελέτης το κρατούν ακόμη… ζωντανό!

tram ioanni

tram ioanni

Στα πλάνα της Περιφέρειας Ηπείρου παραμένει η γραμμή του τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων.. Οι πρώτες συζητήσεις για την συγκεκριμένη παρέμβαση ξεκίνησαν προ δεκαετίας και μάλιστα ήδη έχουν δαπανηθεί αρκετά χρήματα για την εκπόνηση μελετών.

Η υλοποίησή του μέσω κοινοτικών πόρων δεν κατέστη εφικτή ενώ η ιδέα για τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, δεν πήρε ποτέ σάρκα και οστά λόγω του υψηλού κόστους.

Αυτή τη φορά, η Περιφέρεια αναζητά πόρους μέσω του πακέτου Γιούνκερ, το οποίο είναι αμφίβολο αν θα φέρει κάποιο έργο στην Ήπειρο, αλλά κι άλλων κοινοτικών χρηματοδοτικών εργαλείων.

Η πρόταση της περιφέρειας στην παρούσα φάση αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτρικού τραμ ως βιώσιμου μέσου μεταφοράς στην Γραμμή Μώλος – Νοσοκομείο και πρόβλεψη επέκτασης μέχρι Αεροδρόμιο.

H τρίτη και τελευταία φάση της μελέτης για το τραμ των Ιωαννίνων είχε παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2011.

Η κύρια γραμμή που προτείνονταν ως πρώτη φάση ανάπτυξης του τραμ, είναι αυτή από το πανεπιστήμιο μέχρι την πλατεία Πύρρου και ειδικότερα στη διαδρομή μέσω λεωφόρου Νιάρχου, στον κόμβο με την εθνική οδό Ιωαννίνων-Αθηνών, συνέχει στη λεωφόρο Δωδώνης και κατάληξη στο κτίριο της Περιφέρειας. Αυτή η γραμμή έχει μήκος 7,25 χιλιόμετρα και θα είναι διπλή.

Η δεύτερη γραμμή θα ξεκινά από την πλατεία Πύρρου και θα είναι μονή, μέσω της οδού Αβέρωφ, θα στρίβει στην οδό Κουντουριώτη και θα διασχίζει την λεωφόρο Παπανδρέου. Στο τέλος της θα …ανεβαίνει (μονή γραμμή) τη Βορείου Ηπείρου και μέσω της οδού Βηλαρά και 28ης Οκτωβρίου θα …επιστρέφει στην πλατεία Πύρρου, ενώ από Παπανδρέου θα συνεχίζει με διπλή γραμμή μέχρι το αεροδρόμιο. Μήκος 9,75 χιλιόμετρα διπλή και 4,1 μονή.

Με το συμβατικό τραμ, διπλή ράγα, καλώδια τροφοδοσίας ρεύματος, διαμόρφωση νησίδων, στάσεις, αμαξοστάσιο, προμήθεια 8 συρμών των 200-250 ατόμων, το κόστος εκτιμάται στα 240 εκ. ευρώ για τις δυο γραμμές και 141 εκ. ευρώ αν γίνει μόνο η πρώτη. Κόστος ανά χιλιόμετρο περίπου 10 εκ. ευρώ.

Στξ λύση του ελαφρού τύπου τραμ το κόστος μειώνεται από 30% έως 70%, δηλαδή θα κοστίσει ανά χιλιόμετρο 3,5 -4,5 εκ. ευρώ, οι συρμοί είναι μικρότεροι και σε μήκος και σε επιβάτες. Συνολικό εκτιμώμενο κόστος από 60 εκ. ευρώ μέχρι και 70 εκ. ευρώ για τις δυο γραμμές.

Έκτοτε τα πάντα πάγωσαν και ορισμένες προσπάθειες που έγιναν ώστε το έργο από τις μελέτες να περάσει στην κατασκευή δεν απέδωσαν.

Μπορεί αυτή την φορά να μπει σε… ράγες;

Δύσκολο μεν αλλά όχι ανέφικτο.

{jathumbnail off}

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ