Τα πάνω-κάτω σχεδιάζει να φέρει το υπουργείο Οικονομικών στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ, σε μια ξεκάθαρη προσπάθεια να βρει νέα «φορολογητέα ύλη» και ιδίως σε περιπτώσεις όπου το φορολογικό έσοδο παραμένει χαμηλό. Εφόσον ισχύουν τα σενάρια για αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα αλλά και για εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο με τη βενζίνη, τότε έρχεται μεγάλη επιβάρυνση για χιλιάδες Έλληνες.
Τα ντίζελ αυτοκίνητα, εκτός του ότι καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο κατά 30% (μέσος όρος) με αποτέλεσμα να εισρέουν λιγότερα έσοδα από τον ΕΦΚ των καυσίμων (συνυπολογίζοντας και τη χαμηλότερη τιμή του λίτρου του πετρελαίου αναλογικά με τη βενζίνη), όπως και με τα τέλη κυκλοφορίας.
Χαμηλότερη κατανάλωση συνεπάγεται αναλογικά χαμηλότερη εκπομπή CO2, άρα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας.
Και ήταν αυτοί οι βασικοί λόγοι (χαμηλά τέλη και κατανάλωση) που η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων όταν επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αττική και Θεσσαλονίκη (Νοέμβριο του 2011) επέλεξε αυτοκίνητο με ντίζελ κινητήρα, προκειμένου σε βάθος χρόνου να αποσβέσει το επιπλέον κόστος των 3.000 ευρώ (μ.ο.). Βεβαίως, αυτά συμβαίνουν σε μια κανονική χώρα, όπου ξέρεις τι σου ξημερώνει, καθώς στην Ελλάδα μπορεί την μία χρονιά να σου δίδονται κίνητρα για να αγοράσεις κάτι και την επομένη να έχεις πέσει στην παγίδα της εφορίας.
Σε αυτή την παγίδα έχουν πέσει 158.154, όσοι δηλαδή από τον Νοέμβριο του 2011 έως και τον Φεβρουάριο του 2016 έχουν επιλέξει ένα καινούργιο ντίζελ αυτοκίνητο (επίσημα στοιχεία ΣΕΑΑ), καθώς θα δουν τον στόχο της απόσβεσης (εάν και εφόσον ισχύσουν τελικά οι αυξήσεις) να μην επιτυγχάνεται εις το? διηνεκές.
Αξίζει εδώ να δώσουμε μερικά στοιχεία για το πόσο δημοφιλή έχουν καταστεί τα ντίζελ για λόγους οικονομίας και όχι μόνον.
Από τα 283.154 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν την προαναφερόμενη χρονική περίοδο στην ελληνική αγορά το 55,8% είναι πετρελαιοκίνητα, χωρίς να έχουμε συμπεριλάβει και έναν ικανό όγκο εισαγόμενων μεταχειρισμένων.
Αναλύοντας την κάθε χρονιά θα δούμε ότι το έτος «ορόσημο» 2011 πρόλαβαν και ταξινομήθηκαν 2.584 ντίζελ (9,9%), ενώ το 2012 ταξινομήθηκαν 23.302 αυτοκίνητα (39,8%) και από τις επόμενες βλέπουμε τον χάρτη της αγοράς να αλλάζει.
Το 2013 ταξινομήθηκαν 33.973 ντίζελ (57,9%), το 2014 ο αριθμός έφθασε τα 45.383 (63,75%), το 2015 τα 47.531(62,7%) και ήδη τους δύο πρώτους μήνες του 2016 τα 5.381 (59,7%).
Τι έχει συμβεί από το 2013 και 6 στους 10 καταναλωτές επιλέγουν ντίζελ; Αφενός τα οφέλη στο κόστος χρήσης και κτήσης, αλλά και το γεγονός ότι λανσαρίστηκαν στην Ελλάδα καινούργια μοντέλα με χαμηλούς σε κυβισμό αποδοτικούς κινητήρες.
ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
{jathumbnail off}