Για γέλια ή για κλάματα; Αδυναμία των μελετητικών γραφείων ή παραλυσία και μάλιστα πολυετής του υπηρεσιακού μηχανισμού στο Υπουργείο Υποδομών; Τις απαντήσεις προφανώς οφείλει να δώσει η πολιτική ηγεσία…
Η ουσία είναι ότι το Υπουργείο στάθηκε ανίκανο επί δεκαπέντε χρόνια όχι μόνο να ολοκληρώσει τις μελέτες για την οδική σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα και την επέκταση μέχρι την Κακαβιά… Στάθηκε ανίκανο να ολοκληρώσει και μία μικρή για τα δεδομένα του μελέτη που αφορά στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην παραλιακή Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας!
Από το 2007 μέχρι το 2022 δεν κατέστη εφικτή η ολοκλήρωση και τώρα οι εργασίες διακόπτονται και η σύμβαση του Υπουργείου με το μελετητικό γραφεί λύνεται…
Στην περίπτωση αυτή η πραγματικότητα ξεπερνά την φαντασία…
Η ιστορία ξεκινά τον Μάρτιο του 2007 όταν εγκρίθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την ανάθεση της μελέτης με Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Μελετών Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως ονομαζόταν τότε το σημερινό Υπουργείο Υποδομών.
Δείτε τι ακολούθησε…
-Στις 12 Ιουνίου 2007 υπογράφεται η σύμβαση με ποσό 268 χιλιάδες ευρώ και συνολική προθεσμία περαίωσης της μελέτης τους 18 μήνες.
Από το 2007 και για μία πενταετία περίπου η τύχη της μελέτης αγνοείται…
-28 Νοεμβρίου 2012 δίνεται παράταση ενός έτους για την ολοκλήρωσή της.
-25 Οκτωβρίου 2013 δίνεται παράταση ενάμισι έτους για την ολοκλήρωσή της.
-26 Μαρτίου 2015 δίνεται νέα παράταση.
-19 Απριλίου 2018 δίνεται και πάλι παράταση για την ολοκλήρωση της μελέτης.
-25 Ιουνίου 2020 δίνεται μία ακόμη παράταση.
-7 Ιουνίου 2021 δίνεται παράταση ενός ακόμη έτους…
Στην μακρά αυτή πορεία έχει παρέμβει και η Περιφέρεια Ηπείρου καθώς εκπονούσε και η ίδια μελέτη με το ίδιο αντικείμενο και είχε ζητήσει την διασύνδεση των δύο.
Επίσης προέκυψε ανάγκη ανασύνταξης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων..
Κάπως έτσι φτάσαμε στον Ιούλιο του 2022 όπου το Υπουργείο αποφασίζει την διακοπή εργασιών μετά την ολοκλήρωση του σταδίου της αναγνωριστικής μελέτης παράπλευρων οδών και την προκαταρκτική μελέτη.
Κάθε άλλο σχόλιο είναι περιττό..