Δυσάρεστη έκπληξη για την Ήπειρο, αποτελεί η δημοσιοποίηση της λίστας των έργων που εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον, Αστική Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για την προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Τη λίστα έδωσε στη δημοσιότητα το ίδιο το Υπουργείο, χωρίς να τη συνοδεύει από περισσότερες λεπτομέρειες και αποφεύγοντας να παραθέσει οικονομικά στοιχεία.
Το εντυπωσιακό είναι ότι στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου δεν περιλαμβάνεται κανένα, μα κανένα έργο, στην Περιφέρεια Ηπείρου.
Και μπορεί μικρότερες παρεμβάσεις να χρηματοδοτηθούν από το Περιφερειακό Πρόγραμμα, παρότι τα κονδύλια για τις υποδομές είναι ελάχιστα, το έργο που δεν φαίνεται να έχει πλέον καμία προοπτική είναι ο οδικός άξονας Ιωαννίνων Κακαβιάς!
Πρόκειται για το βόρειο άκρο της Ιόνιας Οδού, η οποία, όπως με τα σημερινά δεδομένα, θα μείνει κουτσουρεμένη μέχρι τα Ιωάννινα.
Το έργο Ιωαννίνων Κακαβιάς, έχει σχεδόν ολοκληρωμένες μελέτες οι οποίες είχαν εκπονηθεί με στόχο την χρηματοδότησή του κατά τη νέα προγραμματική περίοδο. Ο προυπολογισμός είναι τέτοιος που καθιστά απαγορευτική την ένταξη στο Περιφερειακό Πρόγραμμα. Η μόνη πιθανότητα ήταν το Επιχειρησιακό του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο τελικά δεν περιλαμβάνει τη συγκεκριμένη οδική αρτηρία στη λίστα του….
Συγκεκριμένα, ο κατάλογος των μεγάλων έργων στον τομέα Μεταφορών στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ περιλαμβάνει νέες σιδηροδρομικές γραμμές και συνδέσεις, κατασκευή αυτοκινητοδρόμων και επέκταση του μετρό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Δείτε ποια είναι τα έργα αναλυτικά:
Σιδηροδρομικά έργα
1. Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο-Πάτρα.
2. Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας(ΣΚΑ)-Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).
3. Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή αυτής.
4. Σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας (Νέας Καρβάλης).
5. Αναβάθμιση ΠΑΘΕ-Π: τμήμα ΣΚΑ-Οινόη.
6. Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από το Κορωπί έως το Λαύριο και σύνδεση του λιμένα Λαυρίου.
Επιπλέον, στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting EuropeFacility (CEF) προτείνονται για συγχρηματοδότηση δύο έργα επί του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ-Π.
7. Ολοκλήρωση νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός (ΕΡΓΟ PHASING).
8. Κατασκευή υποδομής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο (ΕΡΓΟ PHASING).
Οδικά έργα
1. Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος».
2. Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Καλό Νερό-Τσακώνα».
3. Κατασκευή του τμήματος «Λαμία-Ξυνιάδα» του αυτοκινητόδρομου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65).
4. Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας.
5. Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου-φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING).
Έργα μετρό
1. Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή – Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών – Φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING).
2. Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά – Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών – Φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING).
3. Επέκταση του Μετρό Αθήνας, τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς & Συρμοί του Μετρό Αθήνας – Ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία – Φάση Β’ (ΕΡΓΟ PHASING).
4. Μετρό Αθήνας ΓΡΑΜΜΗ 4- Τμήμα «Άλσος Βεΐκου-Γουδή».