+2,2 εκατομμύρια και πολλές εγκρίσεις για τον μεγάλο δακτύλιο!

Συν 2,2 εκατομμύρια ευρώ θα απαιτηθούν για τον μεγάλο δακτύλιο της πόλης των Ιωαννίνων προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις στην κατασκευή του μετά τα γεωλογικά προβλήματα που έχουν ανακύψει στο τμήμα προς το Πανηπειρωτικό Στάδιο.

Το θέμα συζητήθηκε εκτενώς στο Δημοτικό Συμβούλιο μετά από ερώτημα που είχε καταθέσει ο επικεφαλής της παράταξης «Όμορφη Πόλη» Παντελής  Κολόκας και με αφορμή δηλώσεις του Περιφερειάρχη ότι χωρίς μελέτες ρευστοποίησης εδάφους οι αλλαγές δεν θα εγκριθούν.

Το ζήτημα με το δακτύλιο έχει ανακύψει εδώ και αρκετούς μήνες, χωρίς όμως να υπάρχουν χρηματοδοτικά περιθώρια για τέτοιας κλίμακας αλλαγές ως το τέλος Δεκεμβρίου, λόγω κλεισίματος του ΕΣΠΑ.

Την υπέρβαση αυτή που  φτάνει στο 14% του προυπολογισμού του έργου η Δημοτική Αρχή εκτιμά ότι μπορεί να την καλύψει από το νέο ΕΣΠΑ και το Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης για το Δήμο Ιωαννιτών καθώς τώρα βρισκόμαστε ουσιαστικά στην έναρξη της νέας προγραμματικής περιόδου.

Σε κάθε περίπτωση ο δρόμος για την τροποποίηση των αλλαγών στο μεγάλο δακτύλιο είναι μακρύς καθώς θα πρέπει να συνηγορήσει η Διαχειριστική Αρχή, να υπάρξει έγκριση από το Τεχνικό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων και να περάσει προσυμβατικός έλεγχος.

Απαντώντας, ο αντιδήμαρχος έργων, Κώστας Γκόγκος, μίλησε για ένα σημαντικό, αναπτυξιακό έργο για το δήμο Ιωαννιτών, παρουσιάζοντας την μέχρι τώρα εξέλιξή του.

Επικεντρώνοντας στην απόφαση για τροποποίηση της μελέτης ως προς την βελτίωση του υπεδάφους με χαλικοπασσάλους, εξήγησε ότι η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, μέσω συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, προέβη στο συμπέρασμα ότι «για το υπέδαφος της περιοχής του έργου προκύπτουν σαφείς ενδείξεις ύπαρξης ρευστοποιήσιμων στρώσεων ‘μηδενικής’ πρακτικά συνοχής, και υψηλής συμπιεστότητας», κι έτσι πρότεινε την κατασκευή χαλικοπασσάλων «για την αντιμετώπιση των ζητημάτων και προκειμένου να διασφαλιστεί η έντεχνη κατασκευή και βιώσιμη λύση για το έργο».

Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι μελετητικές αστοχίες μπορεί να υπάρχουν σε μελέτες τεχνικών έργων αλλά πρέπει να εντοπίζονται και να διορθώνονται έγκαιρα προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα στην εκτέλεση τους.

Παράλληλα εξήγησε ότι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα είναι η προβλεπόμενη προκειμένου να μην υπάρξει κανένα πρόβλημα στην έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης.

«Δεν συγκρουόμαστε με κανένα φορέα και στη λογική της εξασφάλισης της ποιότητας των δημόσιων έργων θα πρέπει να συντασσόμαστε όλοι», κατέληξε ο κ Μπέγκας.