52 προϊόντα στο καλάθι της Ηπείρου

LAXANIKAΤο «Καλάθι των Αγροτικών Προϊόντων της Ηπείρου» παρουσιάστηκε κατά τη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης η οποία έλαβε χώρα το απόγευμα στην Άρτα, στο Ξενοδοχείο «ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ».

Στη συνεδρίαση της Επιτροπής, που είχε θέμα «Το Καλάθι των Αγροτικών Προϊόντων της Περιφέρειας Ηπείρου – Δημιουργία και Προώθηση», προήδρευσε η Αντιπεριφερειάρχης Ιωαννίνων Τατιάνα Καλογιάννη.

Την εισήγηση του θέματος έκανε ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Άρτας, αρμόδιος για θέματα Αγροτικής Ανάπτυξης Βασίλης Ψαθάς. Η συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης ήταν ανοικτή και την παρακολούθησαν, εκτός από τα Μέλη της, Δήμαρχοι, επικεφαλής παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου, εκπρόσωποι φορέων και πολίτες. Πέρα από την παρουσίαση, η διαβούλευση είχε στόχο να ακουστούν και κάποιες προτάσεις οι οποίες θα εξεταστούν και πιθανόν να ενσωματωθούν στη μελέτη.

Όπως ανέφερε ο κ. Ψαθάς σε δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ, το «Καλάθι», για το οποίο η διαδικασία ξεκίνησε πριν έξι μήνες, αφορά περίπου 52 προϊόντα τα οποία κατανέμονται σε τέσσερις κατηγορίες: α) Προϊόντα εθνικής σημασίας με εξαγωγικό προσανατολισμό, β) Παραδοσιακά προϊόντα, γ) Προϊόντα για επάρκεια της εγχώριας αγοράς και δ) Προϊόντα υψηλής γαστρονομίας (Delicatessen).

Ο κ. Ψαθάς ευχαρίστησε τους υπηρεσιακούς παράγοντες οι οποίοι συντέλεσαν στο να ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη ενώ αναφέρθηκε στα επόμενα βήματα που χρειάζεται να γίνουν για την υλοποίηση του «Καλαθιού» αυτού και είναι: Η σύσταση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης για την προώθηση των προϊόντων, που είναι μια σύμπραξη η οποία θα γίνει από φορείς του Δημοσίου κυρίως, με συμμετοχή όλων των παραγόντων, της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ-ΤΕΙ και των Επιμελητηρίων. Η πιστοποίηση των προϊόντων που θα επιλεγούν από την επιστημονική επιτροπή, με σήμα ΠΟΠ είτε γεωγραφικής ένδειξης. Τρίτο βήμα είναι η δόμηση του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ των καταναλωτών και των εμπόρων – μια πρόταση η οποία έχει εγκριθεί από τη Γραμματεία της Ψηφιακής Σύγκλησης και είναι ύψους 200.000 ευρώ – και το τέταρτο βήμα είναι το στήσιμο ενός μηχανισμού όπου θα πιστοποιεί τα προϊόντα με το χαρακτηρισμό «Ηπειρωτικό προϊόν». «Γενικά να ξέρετε ότι έχουμε ξεφύγει από τη λογική της Άρτας, της Πρέβεζας, των Ιωαννίνων. Συνολικά κοιτάμε ως ενιαίο προϊόν το “Καλάθι” και φυσικά θέλουμε και να το συνδυάσουμε με τον τουρισμό μας» τόνισε ο κ. Ψαθάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ