Τρεις μήνες περίπου μετά την πανηγυρική ανακοίνωση για επανεκκίνηση των οδικών αξόνων, η Ιόνια Οδός και ο άξονας Ε65 ακόμη τελούν εν αναμονή… Μάλιστα οι εμπλοκές που ανακύπτουν δείχνουν ιδιαίτερα σοβαρές και καθιστούν προς το παρόν μετέωρη την έναρξη των εργασιών όπως και την τύχη των οδικών αξόνων.
Το σοβαρότερο πρόβλημα που αναδεικνύεται είναι ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των τεσσάρων σχημάτων παραχώρησης, που προβλέπει εργολαβικές αποζημιώσεις συνολικού ύψους 355,3 εκατ. ευρώ.
Χωρίς οριστική συμφωνία άρχισε η εκταμίευση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, προς ικανοποίηση εργολαβικών απαιτήσεων. Σταδιακά αναπτύχθηκαν εργοτάξια και δημιουργήθηκε εικόνα προετοιμασίας για την επανεκκίνηση των έργων στο βόρειο άξονα Πελοποννήσου και στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.
Στους άλλους δύο, όμως, οδικούς άξονες, στην Ιόνια Οδό και στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, εξακολουθεί να επικρατεί νέκρα, αφού όλο αυτό το διάστημα δεν δουλεύει ούτε μία μπουλντόζα.
Ο Κωστής Χατζηδάκης παραδίδοντας τη σκυτάλη του υπουργείου δήλωσε ότι για τους οδικούς άξονες αναμένεται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί της συμφωνίας που επετεύχθη με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες, ώστε να κατατεθούν οι συμβάσεις προς κύρωση στη Βουλή.
Πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στον αθηναϊκό τύπο αναφέρουν ότι η εμπλοκή, που δεν επιτρέπει την επανεκκίνηση των αξόνων της Ιόνιας Οδού και του Ε-65, οφείλεται στο γεγονός ότι οι τράπεζες που συμμετέχουν στα δύο αυτά σχήματα παραχώρησης διατηρούν επιφυλάξεις και αρνούνται να αποδεχθούν τους όρους της συμφωνίας για να προχωρήσουν στη χρηματοδότηση της επανεκκίνησης των έργων.
Επί τους ουσίας, διατηρούν ανοιχτό το μέτωπο των διαπραγματεύσεων με το Δημόσιο, επιδιώκοντας μεγαλύτερες αποδόσεις και μικρότερο διαχειριστικό ρίσκο, κυρίως όσον αφορά στα έσοδα από εισπράξεις διοδίων και στις περικοπές του κατασκευαστικού αντικειμένου.