Όχι μόνο πιο φιλικό στο περιβάλλον, αλλά και ιδιαιτέρως οικονομικό θα ήταν το αποτέλεσμα της μετάβασης των σχολικών εγχειριδίων από την έντυπη στην ηλεκτρονική τους μορφή.
Σύμφωνα με Αμερικανούς ειδικούς, η εισαγωγή ψηφιακών βιβλίων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα απέφερε μείωση του κόστους ανά μαθητή κατά 250 δολάρια (περίπου 190 ευρώ) ή περισσότερα από 12,2 δισ. δολάρια τον χρόνο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η μετάβαση από την έντυπη στην ψηφιακή εποχή σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη πενταετία. Έως το 2017, οι μαθητές δεν θα πηγαίνουν στο σχολείο με μια τσάντα γεμάτη βιβλία, αλλά με ηλεκτρονικές συσκευές ανάγνωσης στις οποίες θα χωρά όλη η διδακτική ύλη.
Σύμφωνα με νέα έρευνα, η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια στη διδασκαλία, καθώς με τη χρήση της ο χρόνος επίτευξης ενός μαθησιακού στόχου μειώνεται έως και κατά 80%.
Άλλη έρευνα έχει δείξει ότι το 90% των εκπαιδευτικών συμφωνεί πως οι «ταμπλέτες» και οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν πολύ χρήσιμα εργαλεία στη δουλειά τους, ενώ εμπλουτίζουν τη μαθησιακή εμπειρία στην αίθουσα.
Τέλος, οι μαθητές που έχουν υπολογιστή και πρόσβαση στο Διαδίκτυο έχουν περισσότερες πιθανότητες να τελειώσουν το σχολείο από ό,τι οι μαθητές που στερούνται αυτά τα εργαλεία.
Πρωταθλητής στη μετάβαση από την έντυπη στην ψηφιακή εποχή αναδεικνύεται η Νότια Κορέα, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αριστεύουν, τα τελευταία χρόνια, στα τεστ αξιολόγησης PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).