Νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί ο άξονας της Αμβρακίας Οδού. Πρόκειται για ένα έργο που πέρασε από σαράντα κύματα. Τα πρώτα 14 χιλιόμετρα είχαν παραδοθεί το 2019, τον περασμένο Ιούλιο παραδόθηκε η παράκαμψη της Αμφιλοχίας και στόχος είναι το καλοκαίρι του 2023 να παραδοθεί και το τμήμα Βόνιτσας- Δρυμού.
Ο νέος άξονας, συνολικού μήκους 48,5 χιλιομέτρων έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο.
Και μετά;
Μετά ακολουθούν οι εθνικές οδοί του… προηγούμενου αιώνα! Η υπάρχουσα δηλαδή Εθνική Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας και οι υπάρχοντες δρόμοι από την Πρέβεζα προς την Άρτα και τα Ιωάννινα.
Η παραλιακή ζώνη της Ηπείρου όπου και η βαριά τουριστική βιομηχανία εξακολουθεί να καλύπτεται και να εξυπηρετείται από το πλέον προβληματικό δίκτυο ενώ η περίφημη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό είναι ακόμη στο στάδιο της μελέτης.
Εάν η Ήπειρος θέλει πραγματικά να απαντήσει σε μία μεγάλη πρόκληση των επόμενων ετών αυτή δεν είναι άλλη από την… επέκταση της Αμβρακίας ως τα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Η κατασκευή δηλαδή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα καλύψει τα παράλια, θα συνδέσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και θα φτάσει μέχρι το Μαυρομάτι, λειτουργώντας έτσι και ως μέρος του Αδριατικού άξονα.
Το νέο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης μπορούν να αποτελέσουν πηγές χρηματοδότησης ώστε να υλοποιηθεί ένα πραγματικά ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο με τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες.
Η πρόκληση είναι μεγάλη και όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται για το μέλλον της Ηπείρου θα πρέπει να την εξετάσουν.