Καλογιάννης: Καλή η αρχή, σοβαρά τα κενά που υπάρχουν

ioannina kakavia

Σειρά σοβαρών ζητημάτων σχετικών με την διακήρυξη του έργου Ιωαννίνων- Κακαβιάς θέτει ο βουλευτής  Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης.

Ο κ. Καλογιάννης χαρακτηρίζει σημαντική την έναρξη της διαδικασίας αλλά επισημαίνει μία σειρά ζητημάτων που πρέπει να αντιμετωπιστούν κι αφορούν τόσο τα μελετητικά όσο και τα χρηματοδοτικά κενά του έργου.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή του αναφέρει:

«Με χαρά υποδεχθήκαμε την ανακοίνωση της προκήρυξης του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά από το Υπουργείο Υποδομών. Ακόμα ένα μεγάλο έργο υποδομής κινείται από Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι πολύ σημαντικός για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και την Ευρώπη, καθώς θα αναβαθμίσει ουσιαστικά το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής, τη διασυνοριακή κυκλοφορία μεταξύ Ελλάδας – Αλβανίας και θα ανοίξει νέες προοπτικές με τις λοιπές χώρες των νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία), στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού, των logistics.

Έχοντας ασχοληθεί επί πολλά χρόνια ενεργά με το έργο, από τον σχεδιασμό του ως Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, με Υπουργό τον Γεώργιο Σουφλιά, μέχρι την ολοκλήρωση των μελετών και την αδειοδότησή του ως Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, με Υπουργό τον Κωστή Χατζηδάκη, θέλω να θέσω ορισμένα θέματα, που αφορούν την ομαλή εξέλιξη της κατασκευής του έργου:

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του αναμορφωμένου, με μικρότερη διατομή, έργου (310 εκατ. ευρώ) είναι μόλις 10% μικρότερος από τον αρχικό (340 εκατ. ευρώ).

Οι μελέτες για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά δεν έχουν ολοκληρωθεί, ούτε οι απαλλοτριώσεις. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος τα προηγούμενα χρόνια, ο οποίος πρέπει να αναπληρωθεί το συντομότερο.

Οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος Ιωάννινα – Καλπάκι εκδόθηκαν το 2009. Χρειάζεται επικαιροποίησή τους, καθώς στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων επεκτάθηκε το δίκτυο «Natura 2000» το 2011. Για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά πρέπει να κινηθεί γρήγορα η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Το έργο πρέπει να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του.

Οι προαιρέσεις δεν πρέπει να αποτελέσουν λόγο μη ολοκλήρωσης του έργου στο σύνολό του, σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό του Υπουργείου.

Παράλληλα, πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθούν και οι μελέτες του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε να αποκτήσει αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο η ευρύτερη παραμεθόρια περιοχή.

Για να υλοποιηθούν όλα αυτά πρέπει το Υπουργείο Υποδομών να κινηθεί γρήγορα και μεθοδικά, ώστε με χρονικό ορίζοντα το 2030 οι δύο άξονες να είναι ολοκληρωμένοι. Ο Υπουργός κ. Κ. Καραμανλής, ο οποίος μέχρι σήμερα έχει επιδείξει σύνεση, σοβαρότητα και σημαντικό έργο, αποτελεί εγγύηση για την έγκαιρη και άρτια υλοποίησή τους.

Από την πλευρά μου, συνεχίζω να παρακολουθώ την πορεία των έργων και να παρεμβαίνω με υπευθυνότητα, έναντι των συμπολιτών μας και του Τόπου, όπως έκανα μέχρι σήμερα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ