Μία- μία τελικά αποκαλύπτονται οι… εκπτώσεις στην επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά. Και έρχονται να αποδείξουν πως ο νέος δρόμος που θα κατασκευαστεί απέχει πολύ από τα χαρακτηριστικά της Ιόνιας αλλά και από κείνον που σχεδίαζε μέχρι και το 2019 το Υπουργείο Υποδομών..
Ήταν γνωστό εδώ και πολύ καιρό ότι ο δρόμος θα είναι τρίιχνος, θα έχει δηλαδή μιάμισι λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Η δημοσίευση της διακήρυξης του έργου αποκαλύπτει ένα ακόμη στοιχείο που αρκετοί το είχαν υποψιαστεί από την στιγμή που γνωστοποιήθηκε ο προϋπολογισμός του έργου.
Το τμήμα από το Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά θα κατασκευαστεί με προαίρεση που πρέπει να γνωστοποιήσει ο ανάδοχος σε διάστημα 24 μηνών από την έναρξη κατασκευής και θα αφορά απλά αναβάθμιση της υφιστάμενης εθνικής οδού.. Δεν θα κατασκευαστεί δηλαδή νέος δρόμος, δεν θα υπάρξει νέα χάραξη αλλά διαπλάτυνση του σημερινού και λίγα τεχνικά έργα που συνοψίζονται σε τέσσερις κάτω διαβάσεις και δύο άνω διαβάσεις.
Το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου είναι μήκους 23,1 χιλιομέτρων και ο προυπολογισμός για τις εργασίες αυτές ανέρχεται στα 66 εκατομμύρια. Αυτό από μόνο του έδειχνε ότι δεν θα κατασκευαστεί ένας καινούριος οδικός άξονας καθώς το ποσό θα έπρεπε να είναι κατά πολύ υψηλότερο.. Σημειώνεται ότι τα τέσσερα χιλιόμετρα της Νιάρχου κοστίζουν κοντά στα 20 εκατομμύρια.
Το τμήμα λοιπόν από το Καλπάκι ως την Κακαβιά θα είναι μία σχετικά καλή βελτίωση της υφιστάμενης οδού και τίποτα παραπάνω.. Κι είναι να αναρωτιέται κανείς γιατί έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια και να χαθούν τόσες χρηματοδοτικές ευκαιρίες για να γίνει κάτι που υπολείπεται πολύ του αρχικού σχεδιασμού.
Το τμήμα ως το Καλπάκι
Το τμήμα από τον κόμβο Ιόνιας και Εγνατίας μέχρι το Καλπάκι είναι αυτό που θα απορροφήσει τον μεγαλύτερο προυπολογισμό από τα 310 εκατομμύρια – περίπου 230- και θα αφορά νέα χάραξη σε όλο του το μήκος με τρίιχνη διατομή.
Περιλαμβάνει έξι ανισόπεδους κόμβους εκ των οποίων ο ένας στην Πασσαρώνα θα κατασκευαστεί επίσης με προαίρεση.
Συγκεκριμένα στα έργα που θα κατασκευασθούν, περιλαμβάνονται :
1.Α/Κ. Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου (Κ1), επιτρέπει την εξυπηρέτηση των οικισμών Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου και Κόντσικας από την Ιόνια Οδό και έχει μορφή “διαμαντιού”.
2.Α/Κ Γραμμενοχωρίων (Κ2). Θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Κόντσικας, Λοφίσκου, Πετραλώνων, Περάτη, Γραμμένου, Βαγενιτίου και Πολύλοφου με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή “διαμαντιού”.
3.Του Α/Κ Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1) που προορίζεται να εξυπηρετήσει τη σύνδεση των περιοχών του βορείου τμήματος της Ιόνιας Οδού με το αεροδρόμιο, τη ΒΙΠΕ και το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης των Ιωαννίνων και δευτερευόντως παρέχει πρόσβαση από/προς την Ιόνια Οδό στις δυτικές περιοχές του Ν. Ιωαννίνων αλλά και τις ανατολικές του νομού Θεσπρωτίας. Πρόκειται για τρισκελή ανισόπεδο κόμβο.
4.Του Α/Κ Ζίτσας (Κ4) που θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών της Δ.Ε. Ζίτσας αλλά και των οικισμών Πετσάλι, Νεοχώρι και Λαψίστα με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή “διαμαντιού”
5.Του Α/Κ Καρυών (Κ5). Θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Καρυών, Ασφάκας, Πετσαλίου αλλά και οικισμών του Κεντρικού Ζαγορίου και έχει μορφή “διαμαντιού”.
6. Α/Κ Καλπακίου (Κ6). Εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια οδό της περιοχής της Κόνιτσας και θα εξυπηρετήσει μετακινήσεις που γίνονται για τουρισμό/αναψυχή προς τα Ζαγοροχώρια και τον Εθνικό Δρυμό Βίκου – Αώου. Ο Α/Κ διαμορφώνεται ως κόμβος σε δύο επίπεδα μισού τριφυλλιού με τους κλάδους να βρίσκονται σε συμμετρικά αντίθετα τεταρτημόρια.