Η σιδηροδρομική Εγνατία αποτελεί ένα όραμα ανάλογο με κείνο της Εγνατίας. Ο οδικός άξονας, ο μεγαλύτερος της χώρας, χρειάστηκε είκοσι και πλέον χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Η σιδηροδρομικός άξονας συζητείται μεν αλλά προχωρά μόνο προς… ανατολάς.
Σε συνέδριο που γίνεται στην Αλεξανδρούπολη ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών ανέδειξε με έμφαση τα οφέλη του σιδηροδρόμου.
Ο κ. Ξιφαράς υπογράμμισε τον κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη της σιδηροδρομικής λειτουργίας της περιοχής που έχουν τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου για τη σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο και η κατασκευή της «σιδηροδρομικής Εγνατίας».
Ο γενικός γραμματέας επεσήμανε πως υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός για την ολιστική προσέγγιση της σιδηροδρομικής ανάπτυξης, καθώς η κατασκευή των έργων συνδυάζεται με λεπτομερές σχέδιο για τη συντήρηση και τη λειτουργία τους.
Το σχέδιο εντάσσεται στην ευρύτερη έμφαση που δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη στρατηγική των μεταφορών και την ανάπτυξη της περιοχής.
Η σιδηροδρομική Εγνατία, σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό θα σταματά κάπου στην Καλαμπάκα… Η πρόβλεψη για την επέκταση της γραμμής ως το λιμάνι της Ηγουμενίτσας… είναι ακριβή και έτσι δεν προχωρά ούτε καν η επικαιροποίηση της μελέτης..