Ιωάννινα- Κακαβιά: Ούτε λέξη για την ακύρωση του διαγωνισμού

Ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς, έχοντας εμφανώς φωτογραφικές διατάξεις, από το μεσημέρι της Τρίτης αποτελεί παρελθόν. Μετά τις προδικαστικές προσφυγές που είχαν γίνει ακυρώθηκε στο σύνολό του από την αρμόδια αρχή δημοσίων συμβάσεων.

Έτσι δεκαέξι χρόνια μετά την έναρξη εκπόνησης της μελέτης, το έργο παραμένει μετέωρο και το χρονοδιάγραμμα είναι άγνωστο.

Το ακόμη χειρότερο είναι πως από το αρμόδιο Υπουργείο –το Υπουργείο Υποδομών- δεν υπήρξε η παραμικρή ανακοίνωση, έστω κι αν αυτή θα ήταν σε προεκλογικό τόνους.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο έργο δεν αφορά μόνο την Ήπειρο αλλά πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα για την χώρα με τον προϋπολογισμό του να ξεπερνά τα 310 εκατομμύρια.

Και μόνο αυτό θα ήταν επαρκής λόγος για να δοθεί μία εξήγηση από την αναθέτουσα αρχή, το Υπουργείο Υποδομών, αλλά και ένα χρονοδιάγραμμα για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Για να γίνει βέβαια κάτι τέτοιο θα πρέπει να διορθωθούν τα τεύχη δημοπράτησης σε όλα τα σημεία που περιέχουν άρθρα που κρίθηκαν ήδη φωτογραφικά ή προβληματικά.

Όταν οι υπηρεσίες του Υπουργείου ολοκληρώσουν την διαδικασία αυτή θα πρέπει να υπάρξει η πολιτική βούληση για την υπογραφή της προκήρυξης από τον σημερινό πλέον Υπουργό Υποδομών Γιώργο Γεραπετρίτη.

Όλα αυτά βέβαια θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν είχε ακολουθηθεί η λογική που διέπει τα μεγάλα δημόσια έργα. Η ένταξη δηλαδή στο ΕΣΠΑ, ο έλεγχος των τευχών δημοπράτησης από την Κοινότητα, η δημοπράτηση του έργου.. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών όμως εξ αρχής ακολούθησε την διαδικασία δια του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων με αποτέλεσμα να έχει χαθεί ήδη ένα τετράμηνο και όταν θα υπάρξει ανάδοχος να είναι αδύνατη η υπογραφή της σύμβασης αφού δεν θα έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι..

Άλλωστε και στην τελευταία επίσκεψή του ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης και στην ομιλία του στα Γιάννινα είχε αναφέρει ότι η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει περί του τέλους του έτους.

Αν οι εκλογές του Μαΐου ή όσες πιθανώς ακολουθήσουν πάνε το έργο ακόμη πιο πίσω είναι μια πιθανότητα.