Στο Διευρωπαικό δίκτυο οδικών αξόνων εντάσσεται ο Ε-65 για τον οποίο οι εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη, τόσο στο νότιο κομμάτι όσο και στο βόρειο που θα «κουμπώσει» στην Εγνατία Οδό.
Το σύνολο του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 έχει μήκος περίπου 181 χλμ. και περιλαμβάνει, όπως έχει οριστεί στη Σύμβαση Παραχώρησης του έργου, τα εξής τμήματα:
Τμήμα Ημικόμβου ΠΑΘΕ – Α/Κ Ξυνιάδας (χ.θ. 0+000 – 32+270) Νότιο Τμήμα Α΄.
Τμήμα Α/Κ Ξυνιάδας – Α/Κ Τρικάλων (χ.θ. 32+270 – 110+940) Μεσαίο Τμήμα.
Τμήμα Α/Κ Τρικάλων – Α/Κ Γρεβενών και Τμήμα Α/Κ Γρεβενών – Α/Κ Εγνατίας (χ.θ. 110+940 – 181+410) Βόρειο Τμήμα Β΄.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) (Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός) εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό δίκτυο αξόνων (Transeuropean Network) και αποτελεί την ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας. Αναμένεται ότι θα συμβάλει δραστικά στην ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, θα μειώσει τα ατυχήματα, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις.
Η κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 θα βοηθήσει επίσης στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς το εξωτερικό, δίδοντας έτσι την δυνατότητα ενίσχυσης της περιφερειακής ανάπτυξης, του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης σε μια περιοχή με ιδιαίτερες δυνατότητες περαιτέρω οικονομικής ανάπτυξης, συμβάλλοντας παράλληλα στην μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατ’ κεφαλήν εισοδήματος.
Ο διεθνής ρόλος του έργου είναι επίσης σημαντικός διότι συνδέεται μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής με το εξωτερικό.
Το Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί και το σύνολο του Νότιου Τμήματος, ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα που έχει ξεπεράσει το 90%.