Τέσσερα ολόκληρα χρόνια χρειάστηκαν για την ολοκλήρωση ενός διαγωνισμού. Πρόκειται για το έργο αντικατάστασης του οδοφωτισμού στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Περιφέρειας Ηπείρου.
Είχε προηγηθεί άλλη μία διετία για την προετοιμασία του φακέλου του συγκεκριμένου έργου που προχωρά με το σύστημα σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
Πέρα από τις εύλογες καθυστερήσεις που μπορεί να προκύψουν σε έναν δημόσιο διαγωνισμό αποδεικνύεται ότι το κράτος, η ελληνική πολιτεία, εξακολουθεί να λειτουργεί με ένα πολυδαίδαλο μηχανισμό που δεν επιτρέπει ουσιαστικές και σημαντικές παρεμβάσεις να προχωρήσουν σε ταχείς ρυθμούς.
Η Περιφέρεια μετά την συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής προχώρησε στην οριστική κατακύρωση του συγκεκριμένου έργου.
Σεπτέμβριου του 2023..
Όταν ο διαγωνισμός είχε ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2019!!
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου που σημαίνει πως μετά την επιλογή των σχημάτων πέρασαν στη Β`φάση προέκυψε το οριστικό αντικείμενο του έργου και περιβαλλοντική αδειοδότηση του.
Στην πρώτη φάση μετείχαν έξι εταιρείες και στη δεύτερη φάση έμειναν τρεις. Η διαδικασία ήταν αργή και χρονοβόρα γεγονός που κατά κύριο λόγο οφείλεται στο νομικό πλαίσιο που διέπει τη μορφή του και τα έργα ΣΔΙΤ.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στον σχεδιασμό, χρηματοδότηση, προμήθεια/εγκατάσταση, αναβάθμιση υφιστάμενου δικτύου συνολικά 8.500 φωτιστικών σημάτων και τεχνική διαχείριση ήτοι: συντήρηση, λειτουργία και διαχείριση του συστήματος και των υποδομών οδοφωτισμού του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της περιφέρειας Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων ειδικών συστημάτων τηλεδιαχείρισης, ελέγχου και συνοδευτικών έργων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας του έργου, που θα καταβληθούν στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης κατά την περίοδο μετά την έναρξη λειτουργίας των υποδομών, έχει ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε 8.038.831 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.
Τα οφέλη που προκύπτουν από την υλοποίηση του έργου αυτού, είναι η αποκατάσταση των βλαβών/φθορών των υποδομών οδοφωτισμού του οδικού δικτύου, η εξασφάλιση της καλής λειτουργίας του συστήματος, με σύγχρονους όρους ποιότητας, ασφάλειας και πληρότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και ο συνεχής έλεγχος των υποδομών μέσω της τηλεδιαχείρσης, με αποτέλεσμα την μικρότερη ενεργειακή κατανάλωση.