Συνεχίζεται ύστερα από ολιγόμηνη διακοπή το «τσουνάμι» λουκέτων σε καταστήματα των ΕΛΤΑ, με τη διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων να έχει ανακοινώσει ήδη μέσω ανάρτησης των σχετικών αποφάσεων στη «Διαύγεια» το κλείσιμο άλλων 41 ταχυδρομείων από την προσεχή Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023.
Συνολικά έως την Δευτέρα θα έχουν κλείσει 141 καταστήματα από τα 620 που λειτουργούσαν πριν την έναρξη εφαρμογής του σχεδίου αναδιοργάνωσης από τη νέα διοίκηση των ΕΛΤΑ.
Στα 41 που βάζουν λουκέτο περιλαμβάνεται και αυτό στο Μαργαρίτι.
Με τις νέες αποφάσεις οι κάτοικοι πολλών περιοχών θα χρειάζεται να διανύουν απόσταση 40 ή και 50 χιλιομέτρων προκειμένου να προσεγγίσουν το πλησιέστερο ταχυδρομείο. Για το λόγο αυτό οι αντιδράσεις τόσο των τοπικών κοινωνιών όσο και των τοπικών βουλευτών είναι ήδη έντονες. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι σε διάστημα 48 ωρών από την ανακοίνωση των τελευταίων αποφάσεων, κατατέθηκαν στη Βουλή 11 ερωτήσεις, αναφορές και αιτήματα κατάθεσης εγγράφων από βουλευτές σχεδόν όλων των κομμάτων.
Κι αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά και κυβερνητικούς βουλευτές, οι οποίοι δεδομένου ότι γίνονται αποδέκτες σφοδρών αντιδράσεων από τους πληττόμενους πολίτες, ασκούν σκληρή κριτική για τις οριζόντιες αποφάσεις για λουκέτο και ζητούν απαντήσεις από την ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και ακύρωση των σχετικών αποφάσεων. Οι ερωτώντες υπογραμμίζουν ότι η επιλογή να κλείσουν και άλλα καταστήματα θα οδηγήσει στην περαιτέρω απομόνωση των χωριών και της επαρχίας ειδικά σε νησιωτικές και ακριτικές περιοχές δεδομένου του προβληματικού επαρχιακού δικτύου, των καιρικών επιβαρύνσεων κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες και τον μεγάλο μέσο όρο ηλικίας των κατοίκων σε αυτές τις περιοχές.
Ερώτηση για το θέμα υπέβαλαν και 30 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής, οι οποίοι αναφέρουν πως «τα περισσότερα καταστήματα που οδεύουν προς κλείσιμο βρίσκονται σε χωριά, νησιωτικές, δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές όπου ζουν άνθρωποι οι οποίοι είναι ψηφιακά αναλφάβητοι και μεγάλης ηλικίας, οι οποίοι δεν θα πρέπει να στερηθούν οποιαδήποτε παροχή υπηρεσίας».
Ρωτούν μάλιστα την ηγεσία του υπουργείου εάν υπήρξε μελέτη εκ μέρους των ΕΛ.ΤΑ. που αποδείκνυε και υποδείκνυε την αναγκαιότητα διακοπής λειτουργίας των συγκεκριμένων τοπικών υποκαταστημάτων που έκλεισαν και που επίκειται να κλείσουν και η οποία είχε συνυπολογίσει τις επιπτώσεις (οικονομικές και κοινωνικές) της αναστολής της συναλλακτικής δραστηριότητας στα υποκαταστήματα ΕΛ.ΤΑ. Ζητούν την κατάθεση της σχετικής μελέτης, ενώ σε περίπτωση που δεν υπηρξε, απαιτούν ενημέρωση για τα κριτήρια και τις προυποθέσεις, με τις οποίες προχώρησε η διαδικασία διακοπής λειτουργίας των υποκαταστημάτων.