Ψίχουλα είναι τα χρήματα που διαθέτει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Ηπείρου για νέες οδικές υποδομές στην περιοχή κατά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Μετά την δήλωση μάλιστα του Υφυπουργού Υποδομών ότι «δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα» για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα της Ηπείρου γίνεται κάτι παραπάνω από σαφές ότι ακόμη και με την μέθοδο «κομμάτι- κομμάτι» που έχει εξαγγείλει η Περιφέρεια, δύσκολα θα καταστεί εφικτή η παράδοση νέου δρόμου ως το 2030.
Οι πολιτικοί μπορεί να έχουν καλές προθέσεις, όμως αυτές… σκοντάφτουν στις αλήθειες των αριθμών.
Βέβαια ήταν γνωστό σε όλους ότι τα χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ σε εθνικό επίπεδο και σε περιφερειακό για οδικές υποδομές είναι ελάχιστα σε σχέση με το παρελθόν.
Μάλιστα το εθνικό σκέλος ουσιαστικά έχει δεσμευτεί στο σύνολό του με τις διάφορες εξαγγελίες που έχει κάνει μέχρι σήμερα η Κυβέρνηση. Σ’ αυτές περιλαμβάνεται ο άξονας Ιωαννίνων Κακαβιάς, ο οποίος μέχρι στιγμής δεν έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα.
Αν το κεντρικό κράτος εμμείνει στην άποψη Ταχιάου, ότι δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα για νέα έργα στην Ήπειρο, τότε τα 40 μόλις εκατομμύρια από το Περιφερειακό Πρόγραμμα δεν επαρκούν ούτε για λίγα χιλιόμετρα νέων αυτοκινητοδρόμων.
Σημειώνεται ότι το κόστος της οδικής σύνδεσης Ιόνιας- Πρέβεζας χωρίς ποτέ να έχει υπολογιστεί με ακρίβεια, ανέβαινε ακόμη και στα 200 εκατομμύρια με την Περιφέρεια να αναζητά πιο οικονομικές λύσεις με αλλαγή χάραξης και άλλες εκπτώσεις στο έργο.
Στο νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το οποίο παρουσίασε στην διημερίδα της ΚΕΔΕ, ενώπιον των αυτοδιοικητικών της Ηπείρου, η Προισταμένη της Διαχειριστικής Αρχής διαθέτει περίπου 40 εκατομμύρια για οδικές υποδομές και τα έργα είναι ήδη ονοματισμένα.
Ο σχεδιασμός λοιπόν προβλέπει να χρηματοδοτηθούν:
-Η αναβάθμιση του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα- Πρέβεζα στο τμήμα Πάργα-Μεσοπόταμος.
-Η νέα οδική σύνδεση Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και το τμήμα παράκαμψη Φιλιππιάδας.
-Και η ολοκλήρωση των τμηματοποιημένων πράξεων.
Το ποσό για τα έργα αυτά είναι 38,7 εκατομμύρια.
Σημειώνεται ότι οι τμηματοποιημένες πράξεις είναι τα έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί από το τρέχον πρόγραμμα και θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται ως «γέφυρα» στο νέο πρόγραμμα. Η παράκαμψη της Νικόπολης και ο μεγάλος δακτύλιος των Ιωαννίνων περιλαμβάνονται στα έργα αυτά.
Το βέβαιο είναι ότι τα έργα αυτά θα απορροφήσουν σημαντικό ποσό από τα 38,7 εκατομμύρια που είναι το σύνολο.
Εκ των πραγμάτων λοιπόν γίνεται σαφές ότι τα χρήματα που θα απομείνουν είναι ελάχιστα και η μέθοδος «κομμάτι- κομμάτι» δεν θα σώσει την κατάσταση.