«Βροχή» πέφτουν οι καταγγελίες στις δύο νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για περιπτώσεις φοροδιαφυγής.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της φορολογικής διοίκησης συνολικά μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 5.559 περιπτώσεις στην πλατφόρμα «Καταγγελίες Πολιτών», με την πλειοψηφία αυτών να είναι ανώνυμες.
Ενώ περισσότερες από 158.939 είναι οι καταγγελίες των πολιτών μέσω της εφαρμογής «Appodixi», με ΑΑΔΕ να σημειώνει πως οι φορολογούμενοι συμβάλλουν σημαντικά στην προσπάθεια για περιορισμό της φοροδιαφυγής καταγγέλλοντας περιπτώσεις που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης.
Μέσω της πλατφόρμας «Καταγγελίες Πολιτών», οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να καταγγείλουν, επώνυμα ή ανώνυμα, επιχειρήσεις που κάνουν παραβάσεις σε μία ή περισσότερες από τις εξής θεματικές κατηγορίες:
Διαφθορά – παραβάσεις ακεραιότητας,
Φορολογικές παραβάσεις,
Τελωνειακές παραβάσεις.
Οι υποβληθείσες μέσω της εφαρμογής καταγγελίες/πληροφορίες διοχετεύονται συστημικά και αυτοματοποιημένα, ανάλογα με το αντικείμενό και το περιεχόμενό τους, στις αρμόδιες δομές για περαιτέρω διενέργεια έρευνας ή ελέγχου κατά περίπτωση.
Οι καταγγελίες φορολογικού περιεχομένου, για τις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια σε ελεγκτικό επίπεδο εντός έξι ετών από την υποβολή τους, μεταφέρονται σε διακριτό ηλεκτρονικό αρχείο, το οποίο τηρείται για λόγους ιστορικότητας ή για τυχόν αξιοποίησή τους κατόπιν συσχετισμού του περιεχομένου τους με νέες καταγγελίες/πληροφορίες.
Εφόσον, εντός δέκα ετών από την υποβολή της καταγγελίας/πληροφορίας αυτή δεν έχει αξιοποιηθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο, διαγράφεται οριστικά από το Ο.Π.Σ. Διαχείρισης καταγγελιών/πληροφοριών.
Σε ότι αφορά στις καταγγελίες τελωνειακού περιεχομένου, για τις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια σε ελεγκτικό επίπεδο εντός επτά ετών από την υποβολή τους, μεταφέρονται σε διακριτό ηλεκτρονικό αρχείο, το οποίο τηρείται για λόγους ιστορικότητας ή για τυχόν αξιοποίησή τους κατόπιν συσχετισμού του περιεχομένου τους με νέες καταγγελίες/πληροφορίες.
Εφόσον, εντός δώδεκα ετών από την υποβολή της καταγγελίας, αυτή δεν έχει αξιοποιηθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο, διαγράφεται οριστικά από το Ο.Π.Σ. Διαχείρισης καταγγελιών/πληροφοριών.