Με τροποποίηση της μελέτης αλλά και αύξηση του προϋπολογισμού κατά δύο περίπου εκατομμύρια θα προχωρήσει ο μεγάλος δακτύλιος της πόλης των Ιωαννίνων.
Πρόκειται για έργο ζωτικής σημασίας καθώς θα αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής αρκεί βέβαια οι γεωτεχνικές λύσεις που υποδέχθηκαν και επιλέχθηκαν να αποδειχθούν και αποτελεσματικές.
Γεγονός είναι ότι ο δακτύλιος ξεκίνησε με ανοιχτό το ενδεχόμενο τροποποίησης των μελετών καθώς, παρότι δεν συνηθίζεται στα μεγάλα οδικά έργα, προβλεπόταν γεωτεχνικές έρευνες κατά την εκτέλεση του έργου από τις οποίες θα προέκυπταν και οι οριστικές αποφάσεις.
Αυτό και έγινε.
Η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν είχε αποδεχθεί την τεχνική λύση που είχε προταθεί καθώς υπήρχε και άρνηση της διαχειριστικής αρχής για κάλυψη του επιπλέον κόστους.
Το θέμα ωστόσο επανήλθε και τελικά η μελέτη του δακτυλίου προχωρά σε τροποποίηση με απόφαση που κατά πλειοψηφία έλαβε η Δημοτική Επιτροπή.
Οι χαλικοπάσσαλοι και το τυπικό επίχωμα επανέρχονται με την ελπίδα ότι το έργο θα… στεριώσει και δεν θα ανακύψουν άλλα προβλήματα.
Όπως τονίζεται στην εισήγηση, η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, μέσω συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, προέβη στο συμπέρασμα ότι «για το υπέδαφος της περιοχής του έργου προκύπτουν σαφείς ενδείξεις ύπαρξης ρευστοποιήσιμων στρώσεων ‘μηδενικής’ πρακτικά συνοχής, και υψηλής συμπιεστότητας».
Για την αντιμετώπιση των ανωτέρω ζητημάτων και προκειμένου να διασφαλιστεί η έντεχνη κατασκευή και βιώσιμη λύση για το έργο, προτείνεται η κατασκευή χαλικοπασσάλων και το επίχωμα να κατασκευαστεί με «συμβατικό τρόπο και υλικά», καθώς η κατασκευή «ειδικού» επιχώματος από υψηλής πυκνότητας διογκωμένη πολυστερίνη (EPS), που προβλέπονταν αρχικά στην μελέτη αφενός δεν προσφέρει περαιτέρω ασφάλεια στην κατασκευή και αφετέρου – λόγω του υψηλού κινδύνου πλημμύρας της περιοχής – ελλοχεύει ο κίνδυνος πλεύσης της κατασκευής.
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της Επιτροπής, Θωμάς Γιωτίτσας, τόνισε ότι η ίδια ακριβώς εισήγηση ήρθε και το 2022, αλλά δεν υιοθετήθηκε από την τότε δημοτική αρχή.
«Φαίνεται ότι είναι μονόδρομος για να προχωρήσει το έργο, αν προκύψουν κι άλλα προβλήματα στο μέλλον εδώ είμαστε να τα αντιμετωπίσουμε. Όλοι μας θέλουμε να ολοκληρωθεί το έργο», κατέληξε ο κ Γιωτίτσας.