Την Παρασκευή το απόγευμα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ήδη έχει υπογραφεί σύμφωνα με πληροφορίες η Κοινή Υπουργική Απόφαση που προβλέπει την αναπροσαρμογή των διοδίων στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο σε πρώτη φάση και σταδιακά άνω των έξι λεπτών, και απαιτούσε βασικό προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της συναλλαγής.
Επιπλέον, προβλέπεται η καταβολή εφάπαξ τιμήματος ύψους 1,486 εκατ. ευρώ ενώ, επιπλέον του ανωτέρω τιμήματος, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κ.λπ.) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, πρόκειται για το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί έως στιγμής για παραχώρηση περιουσιακού στοιχείου του χαρτοφυλακίου του Ταμείου (πλην της Αττικής Οδού). Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού εκτιμάται στα 2,76 εκατ ευρώ καθώς περιλαμβάνει το εφάπαξ τίμημα, τις υποχρεωτικές επενδύσεις και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS θα αναλάβει για 35 χρόνια τη συντήρηση και λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων.
Επιπλέον, η σύμβαση προβλέπει πως τα 5 πρώτα χρόνια της παραχώρησης η ΤΕΡΝΑ θα προχωρήσει σε μία σειρά από κατασκευαστικά έργα, συμπεριλαμβανομένης και της βαριάς συντήρησης του δρόμου, των παρεμβάσεων στις σήραγγες και της αναβάθμισης τμημάτων των αξόνων “Χαλάστρα-Εύζωνοι” και “Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας”.
Οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει στο παραπάνω χρονικό διάστημα ανέρχονται σε περίπου 420 εκατ. ευρώ.