Τι κι αν ο πληθωρισμός δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης, βασικά είδη τροφίμων έχουν πάρει την ανηφόρα καθώς -μέσα στον Μάιο- οι τιμές τους αυξήθηκαν εκ νέου κατά 3,1%.
Πρωταθλητής, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) αναδεικνύεται το ελαιόλαδο με αύξηση της τάξεως του 56,8%, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η αύξηση στα ψάρια που φτάνει το 12,5%.
Παράλληλα, δυσβάστακτα θα είναι και φέτος τα έξοδα της καλοκαιρινής άδειας για τους Έλληνες, καθώς τα πακέτα διακοπών έχουν αυξηθεί τουλάχιστον 10%, όπως και τα αεροπορικά εισιτήρια τα οποία φέτος είναι κατά 7,7% ακριβότερα.
Ενδεικτικά παρατηρούνται τα εξής:
3,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια.
1,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση
2,2% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
4,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
2,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών.
3,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
5,0% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία-κυλικεία.
1,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Αξιοσημείωτες είναι και οι μεταβολές των αυξήσεων στις βασικές ομάδες αγαθών και υπηρεσιών συγκριτικά με πέρυσι, με τα μεγαλύτερα ποσοστά να σημειώνονται στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά και στις μεταφορές.