Οι υπογραφές έπεσαν, τα διόδια αυξήθηκαν αλλά η παραχώρηση της Εγνατίας πάει για το 2025!

egnatia gefira

Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού υπογράφηκε τον περασμένο Μάρτιο. Μαζί έφερε  και την πρώτη αύξηση στα διόδια αφού αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες τους επόμενους μήνες.

Η παραχώρηση όμως του μεγάλου οδικού άξονα στην ΤΕΡΝΑ δεν έχει γίνει ακόμη και επίσημα πια πάει για το 2025.

Σύμφωνα με όσα είπε στους μετόχους της ΓΕΚ Τέρνα, κατά την ετήσια γενική συνέλευση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, «η Εγνατία Οδός είναι ένας δύσκολος οδικός άξονας και έχει κατασκευαστεί πριν από πολλά χρόνια. Για πρώτη φορά τη διαχείρισή του θα την αναλάβει ιδιωτικός φορέας και έχει πολλές διαδικασίες. Εκτιμούμε ότι η παράδοσή της θα λάβει χώρα το πρώτο εξάμηνο του 2025».

Υπενθυμίζεται ότι η ανακήρυξη από το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) της κοινοπραξίας ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects ως Προτιμητέο Επενδυτή για την Εγνατία έγινε τον Αύγουστο του 2021.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη σύμβαση η παραχώρηση της Εγνατίας γίνεται για τα επόμενα 35 χρόνια.

Εντός πέντε ετών από την έναρξη της παραχώρησης θα ολοκληρωθούν σημαντικές επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων.

Μεταξύ των έργων περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι ώστε να αποκτήσει τεχνικές προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα κατοίκων και φορέων της Κεντρικής Μακεδονίας.

Από όσα έχουν γίνει γνωστά στη σύμβαση δεν υπάρχει καμία δέσμευση για εκτέλεση κάποιου έργου στην Ήπειρο, όπως θα μπορούσε να είναι ο κόμβος στο Δρίσκο.

Κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ.

Οι εργασίες αυτές αφορούν κυρίως αντικαταστάσεις ασφαλτικών και οδοστρωμάτων, βαριά συντήρηση τεχνικών έργων (γέφυρες, σήραγγες), αντικαταστάσεις οριζόντιας και κάθετης σήμανσης (πινακίδες, διαγράμμιση) και αντικατάσταση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας.

Η Σύμβαση προβλέπει επίσης την κατασκευή και 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και 12 σύγχρονων χώρων στάθμευσης και αναψυχής κατά μήκος του οδικού άξονα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ