Ως το τέλος του 2025 η μελέτη για την παράκαμψη Φιλιππιάδας, δύσκολη η ένταξη στο ΕΣΠΑ

Στο τέλος του 2025 τοποθέτησε την ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα της παράκαμψης Φιλιππιάδας- Στεφάνη, τμήμα του άξονα σύνδεσης της Ιόνιας με την Πρέβεζα, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.

Η συζήτηση στην Περιφερειακή Επιτροπή με αφορμή την ανάθεση σε τεχνικό σύμβουλο για την ωρίμανση των μελετών του συγκεκριμένου τμήματος γενικεύτηκε με τον Περιφερειάρχη να καταφέρεται για μία ακόμη φορά εναντίον του Υπουργείου και των μελετητών που είχαν την αρχική μελέτη.

Η Περιφέρεια Ηπείρου έχει προχωρήσει σε αλλαγή χάραξης στο συγκεκριμένο τμήμα σε σχέση με την αρχική, κάτι που οδηγεί και σε μείωση του κόστους για την κατασκευή του έργου.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα εκτιμάται ότι για το συγκεκριμένο τμήμα θα απαιτηθεί ποσό 35 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο σχεδιασμός της Περιφέρειας προβλέπει την ένταξή του στο ΕΣΠΑ και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Ηπείρου, το οποίο βέβαια έχει περιορισμένα χρήματα.

Από την στιγμή που οι μελέτες του έργου ολοκληρωθούν στο τέλος του 2025 η ένταξη του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ δείχνει εξαιρετικά δύσκολη.

«Είναι πολύ δύσκολο έργο αλλά η Περιφέρεια Ηπείρου δεν κρύβεται από τα δύσκολα. Δεν τα κάνουν αυτά τα έργα άλλες περιφέρειες της χώρας. Υπάρχουν μηχανικοί που μπορούν να υποστηρίξουν τέτοιες προτάσεις όπως ο δρόμος αυτός και οι κόμβοι που γίνονται» ανέφερε στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης.

Σχετικά με την χρηματοδότηση του έργου ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι «το ΕΣΠΑ έχει περιορισμένα χρήματα αλλά θα κάνουμε ότι μπορούμε περισσότερο, όμως υπάρχουν και οροφές».

Την αδιαφορία και απουσία της ελληνικής πολιτείας για το συγκεκριμένο έργο καυτηρίασε ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιάννης Στέφος ζητώντας από τον Περιφερειάρχη ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των μελετών και την δημοπράτηση του δρόμου.

Απαντώντας ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι οι μελέτες εκτιμά ότι θα ολοκληρωθούν προς το τέλος του 2025.

Ο Στέφανος Ζούμπας, επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον» στην τοποθέτησή του ανέφερε ότι το μείζον είναι η χρηματοδότηση του έργου αυτού και εκτίμησε ότι θα είναι δύσκολη η ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Ο Γιώργος Πρέντζας επικεφαλής της ΛΑΣΥ ανέφερε ότι υπήρχε αίτημα των κατοίκων της Φιλιππιάδας για κόμβο στην περιοχή κάτι που δεν έγινε ενώ στα διοικητικά όρια του ίδιου δήμου κατασκευάζονται οι κόμβοι στο Πολυστάφυλο και τον Γοργόμυλο.

Κατά την διάρκεια της συζήτησης ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι στην Φιλιππιάδα υπάρχει πρόβλημα με την κίνηση και υποστήριξε ότι όλα τα οδικά τμήματα που διέρχονται από οικισμούς δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας. Έτσι και για το συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής παρέπεμψε ουσιαστικά στο Δήμο Ζηρού.