Κεντρική πλατεία Ιωαννίνων.. Τα χρόνια της περιπέτειας!

plateia-15

Συμπληρώθηκαν είκοσι χρόνια από όταν η κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων έκλεισε για πρώτη φορά προκειμένου να γίνει το υπόγειο πάρκινγκ και να αποκτήσει νέα μορφή!

Ο σχεδιασμός του έργου είχε ξεκινήσει νωρίτερα, επί δημαρχίας Τάσου Παπασταύρου. Ορισμένοι από τους σημαντικότερους αρχιτέκτονες της εποχής είχαν συνεργαστεί με τον τότε δήμαρχο –αρχιτέκτονας και ο ίδιος- και είχαν παρουσιάσει εικόνα μιας πλατείας αντάξιας των ευρωπαϊκών..  

Η υψηλή αισθητική δεν είχε αφήσει περιθώρια αντιδράσεων ούτε στις τότε παρατάξεις της αντιπολίτευσης.

Ο διαγωνισμός του έργου  έγινε επί δημαρχίας Νίκου Γκόντα. Το έργο του υπόγειου πάρκινγκ και της κεντρικής πλατείας αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών αντιδράσεων και έντονων συζητήσεων στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Οι αλλαγές στα σχέδια της κεντρικής πλατείας είχαν δημιουργήσει και εσωπαραταξιακό ζήτημα στην τότε δημοτική αρχή με παραίτηση αντιδημάρχου αλλά και των επιβλεπόντων μηχανικών του έργου.

Η πλατεία παραδόθηκε τελικά στην πόλη, το υπόγειο πάρκινγκ λειτούργησε και έδωσε λύση στο κέντρο που ασφυκτιούσε..

Με το πέρασμα του χρόνου την εικόνα της πλατείας- ταράτσα την συνήθισαν και όσοι είχαν ισχυρές μνήμες από την προηγούμενη..

Το 2017 η δημοτική αρχή του Θωμά Μπέγκα αποφασίζει και προχωρά σε πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας.

Τον Μάρτιο του 2018 ανακοινώνονται τα αποτελέσματα. Οι εικόνες της «μαύρης πλατείας» που είχε κερδίσει το πρώτο βραβείο προκαλούν γενικό μούδιασμα και πολλές αντιδράσεις στην κοινή γνώμη.

Η Δημοτική Αρχή αποφασίζει να ζητήσει τροποποιήσεις και ένα από τα στοιχεία που αλλάζουν είναι το «μαύρο» το οποίο αντικαθίσταται από το γκρι.

Μέχρι και τις εκλογές του 2019 το θέμα της πλατείας παγώνει. Η Δημοτική Αρχή έχει περιλάβει το έργο στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με ένα ενδεικτικό ποσό, όμως δεν υπήρξε χρηματοδοτική του ένταξη σε πρόγραμμα.

Η Δημοτική Αρχή του Μωυσή Ελισάφ δεν έδειχνε ιδιαίτερο ζήλο για την υλοποίηση του έργου αυτού. Τελικά ένα χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της και αφού οι εικόνες διάλυσης των πλακιδίων της πλατείας ήταν κάθε μέρα και περισσότερες ελήφθη η απόφαση..

Έγινε η οριστική παραλαβή της μελέτης και παράλληλα ξεκίνησε η διαδικασία για την ένταξη του έργου στο πρόγραμμα «Τρίτσης» όπως και έγινε.

Το έργο δημοπρατείται και τον Δεκέμβριο του 2022 υπογράφεται η σύμβαση με τον ανάδοχο.

Προβλεπόταν η ολοκλήρωσή του τον Ιούνιο του 2024.

Ήδη από την Δημοτική Επιτροπή δόθηκε παράταση ως το τέλος Ιανουαρίου. Καταλαβαίνουν ωστόσο όλοι, και οι πολίτες και οι υπηρεσίες του Δήμου και η Δημοτική Αρχή, ότι η συγκεκριμένη παράταση δεν θα είναι η τελευταία.

Ο δήμαρχος ανέλαβε την ευθύνη που του αναλογεί για τις καθυστερήσεις στο διάστημα που διοικεί και είπε πως στόχος είναι η όσο το δυνατό συντομότερη ολοκλήρωση του έργου.

Αυτό που δεν έχει γίνει σαφές μέχρι σήμερα είναι ο λόγος που προκαλεί την καθυστέρηση.

Ποιο είναι το πρόβλημα και μένει παγωμένο το έργο…

Και τίθεται πιεστικά το ερώτημα καθώς στα μέσα καλοκαιριού υπήρχαν διαβεβαιώσεις ότι τα προβλήματα στις μελέτες εφαρμογής λύθηκαν με τις τροποποιήσεις που έγιναν. Στην συνέχεια ο μελετητής του έργου επιλέχθηκε και ως τεχνικός σύμβουλος  για να συνδράμει στην υπηρεσία και στον ανάδοχο ώστε «να τρέξει πιο γρήγορα».EpirusPost • Ειδήσεις, Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Θεσπρωτία • plateia 1

Το έργο ανάπλασης της πλατείας έτσι όπως είχε σχεδιαστεί και δημοπρατηθεί είναι μεγάλο και χωρίζεται σε ενότητες:

Α. Στις κύριες εργασίες ανάπλασης, που αναφέρονται στην ανακατασκευή του δαπέδου της πλατείας και επιπρόσθετα στο πεζοδρόμιο που κυκλώνει το χώρο της Όασης και φτάνει μέχρι την είσοδο του υπόγειου παρκινγκ στην προέκταση της οδού Πυρσινέλλα.

Β. Στην κατασκευή της μεταλλικής διώροφης στοάς στο ανατολικό άκρο της πλατείας.

Γ. Στην ανακατασκευή των απολήξεων των κλιμακοστασίων του υπόγειου πάρκινγκ.

Δ. Στην κατασκευή νέου κλιμακοστασίου ένωσης της πλατείας με τη συμβολή των οδών Θεοδωρίδη, Τσιρογιάννη και Μπιζανίου στο νοτιοανατολικό άκρο της

Ε. Στις εργασίες εξοπλισμού της πλατείας με κατασκευές όπως το μεγάλο μαρμάρινο καθιστικό, τα υπόλοιπα καθιστικά και το υδάτινο κοίλο στο κέντρο της.

ΣΤ. Στις εργασίες για την ένωση της πλατείας με το Πάρκο Κ. Μπέγκα.

Όπως προβλέπεται από τη μελέτη ο χώρος πλακοστρώνεται με κυβόλιθο γκρι χρώματος, οι φυτεύσεις ενισχύονται, τοποθετούνται ιδιαίτεροι φωτισμοί ενώ κυρίαρχο στοιχείο είναι η υδάτινη επιφάνεια που δημιουργείται και θα λειτουργεί τόσο ως στοιχείο βιωματικής προσέγγισης αλλά και ως διακοσμητικό στοιχείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ