Σοβαρά προβλήματα στα σχολεία με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών

Tην έντονη δυσαρέσκεια της εκπαιδευτικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων των διευθυντών, των εκπαιδευτικών, των συλλόγων γονέων, αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης, μεταφέρει με Ερώτηση του στη Βουλή προς τον Υπουργό Εσωτερικών και τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ο Βουλευτής Πρέβεζας, Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ προοδευτική Συμμαχία, Κώστας Μπάρκας, για τον ν. 5063/2023 που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης με ΦΕΚ 163/Α/6-10-2023,όπου καταργήθηκαν οι Κοινωφελείς Επιχειρήσεις και Οργανισμοί των Δήμων αλλά και τα Νομικά τους Πρόσωπα, δηλαδή, οι σχολικές επιτροπές.

Στην ερώτηση την οποία υπογράφουν είκοσι (20)βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται:

 «Οι σχολικές επιτροπές αποτελούσαν έναν θεσμό, όπου οι πολίτες, μέσω των διευθυντών, συλλόγων γονέων και των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, συμμετείχαν άμεσα στη λήψη αποφάσεων για τις ανάγκες των σχολικών μονάδων και τη διαχείριση των χρημάτων για αυτές.

Με την κατάργησή τους αυτή η συμμετοχή μειώθηκε σημαντικά, αποδυναμώνοντας την αίσθηση της τοπικής ευθύνης και συνεργασίας για τα σχολεία. Δημιούργησε επιπρόσθετο διοικητικό βάρος, στο υπάρχον προσωπικό, στους Δήμους με συνέπεια να μη μπορούν να  προχωρήσουν στις διαδικασίες για μειοδοτικούς διαγωνισμούς σε είδη καθαριότητας, γραφική ύλη, αναλώσιμα κ.λ.π. και να μη μπορούν να πληρώσουν λογαριασμούς νερού, τηλεφώνου, ξενόγλωσσων βιβλίων και φύλαξης.

Μεταξύ των σοβαρότατων συνεπειών της κατάργησης των σχολικών επιτροπών, επισημαίνουν οι βουλευτές, όπως καταγράφονται και καταγγέλλονται από την εκπαιδευτική κοινότητα, είναι η κατακόρυφη αύξηση της γραφειοκρατίας και η μείωση ελέγχου και λογοδοσίας που αποτελούσαν σημαντικό μηχανισμό διαφάνειας, αλλά και η έμμεση ιδιωτικοποίηση σχολικών λειτουργιών που αποτελούν ευθύνη και καθήκον της Πολιτείας, γιατί το νέο πλαίσιο μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών ενισχύει την ανάγκη αναζήτησης χορηγιών από ιδιωτικούς φορείς, μια τάση που είχε ήδη ενσωματωθεί στην κανονική σχολική λειτουργία με τον νόμο 4692/2020.

Απέναντι σε όλα αυτά, που επιβεβαιώνουν καθημερινά τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, τονίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση επιμένει ιδεοληπτικά ότι η κατάργηση των σχολικών επιτροπών ήταν στην απολύτως σωστή κατεύθυνση. Κατά την πάγια τακτική της, επικαλείται δήθεν διαφθορά και διασπάθιση στις σχολικές επιτροπές. Επικαλείται, επίσης, ότι οι σχολικές επιτροπές δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, εκμεταλλευόμενη σκόπιμα μια κατάσταση οικονομικής ασφυξίας, την οποία έχει προκαλέσει η ίδια η κυβέρνηση λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησης της εκπαίδευσης. Παράλληλα, δεν προσέφερε την αναγκαία υποστήριξη στους δήμους που ανέλαβαν τις αρμοδιότητες των σχολικών επιτροπών, αφήνοντάς τους χωρίς το απαραίτητο προσωπικό, τους πόρους και τη χρηματοδότηση που απαιτούνται για την αποτελεσματική εκπλήρωση των νέων τους καθηκόντων.

Καταλήγοντας, απαιτούν αλλαγές στην εφαρμογή του ν. 5063/2023 και ζητούν από την κυβέρνηση να επαναφέρει το θεσμό των σχολικών επιτροπών ενδυναμωμένο, αναγνωρίζοντας τη συνταγματική αρχή ότι η παιδεία είναι αποκλειστικά δημόσιο αγαθό για όλα τα παιδιά και όχι εμπόρευμα.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ