Η παράκαμψη των Ιωαννίνων ή περιφερειακός αποδεικνύεται ένας επικίνδυνος δρόμος. Η τροχαία μετρά πολλά ατυχήματα και η περιοχή έχει θρηνήσει θύματα.
Ο δρόμος αυτός ξεκίνησε να σχεδιάζεται στα τέλη της δεκαετίας του ενενήντα. Δημοπρατήθηκε στα μέσα της δεκαετία του 2000 και είναι σε κυκλοφορία περίπου δεκαπέντε χρόνια.
Η περιφερειακή ξεκίνησε να σχεδιάζεται με χαρακτηριστικά μιας άλλης εποχής για να καλύψει τις ανάγκες μιας περιοχής αρκετά χρόνια μετά και αφού πολλά είχαν αλλάξει.
Ο ημερήσιος φόρτος κυκλοφορίας καθημερινά αυξάνεται. Είναι ο βασικός δρόμος που εξυπηρετεί και όλα τα βαρέα οχήματα.
Οι ταχύτητες πολλές φορές είναι μεγάλες.. Μεγάλα όμως είναι και τα προβλήματα.
Δρόμος με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, με κόμβους σηματοδοτούμενους και πολλές φορές με προβληματική σηματοδότηση..
Ορισμένες παρεμβάσεις που γίνονται την τελευταία διετία ήταν αποτέλεσμα έντονων αντιδράσεων και πάλι μετά από δυστύχημα που είχε προκληθεί.
Τον περασμένο Μάιο έγινε γνωστό από την Περιφέρεια Ηπείρου ότι θα προχωρήσει στην κατασκευή τεσσάρων κόμβων.
Οι κόμβοι στην περιφερειακή προβλέπεται να κατασκευαστούν στα Καρδαμίτσια, το Σταυράκι, τα Κάτω Μάρμαρα και το Νεοχωρόπουλο.
Ο σχεδιασμός αυτός δεν έχει ξεκινήσει και σίγουρα δεν είναι αρκετός να λύσει τα προβλήματα.
Με την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς αναμφίβολα ένα μέρος της κίνησης θα μετατοπιστεί από την Περιφερειακή. Όμως αυτό θα γίνει μετά από μία πενταετία στην καλύτερη περίπτωση.
Μέχρι τότε χρειάζονται μέτρα καθώς η Περιφερειακή των Ιωαννίνων αποτελεί και έναν αστικό δρόμο που καλύπτει τοπικές έως και πολύ τοπικές ανάγκες.