Άρτα: Χάθηκε η ευκαιρία της δεύτερης γεφύρωσης

Την ευκαιρία της δεύτερης γεφύρωσης χάνει η Άρτα και είναι αμφίβολη αν θα υπάρξει ανάλογη τα επόμενα χρόνια. Η συνεργασία Υπουργείου Υποδομών, Περιφέρειας Ηπείρου και Δήμου Αρταίων οδήγησαν στην επιλογή της διπλής γεφύρωσης, δίπλα στο ιστορικό γεφύρι με αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί η πρόταση που υπήρχε και η μελετητική προεργασία και να μεταφερθούν τα εγκεκριμένα χρήματα.

Τα προηγούμενα χρόνια είχαν εξασφαλιστεί οκτώ εκατομμύρια για την νέα γέφυρα του Αράχθου, στο τρίγωνο, πίσω από την φοιτητική εστία.

Η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) είχε εξασφαλιστεί αρχικά το 2016 (6,5 εκ €)από την προηγούμενη δημοτική αρχή και με συνεχείς προσπάθειές της, το ποσό της χρηματοδότησης είχε αυξηθεί στα 8 εκατ. ευρώ το 2019.

Το 2023, το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην έκδοση πρόσκλησης χρηματοδότησης για τη γέφυρα του Αράχθου και τα έργα που συνδέονται με αυτή, τα οποία ήταν ήδη σε προχωρημένο στάδιο, με ολοκληρωμένες τις απαλλοτριώσεις και τις μελέτες να πλησιάζουν στην ολοκλήρωσή τους, αφού οι μελέτες αυτές εξαρτώνται από την μελέτη οριοθέτησης που εκπονεί το αρμόδιο Υπουργείο.

Σημειώνεται ότι η προσπάθεια για τη μελέτη της νέας γεφύρωσης τρίγωνο-Κεραμάτες ξεκίνησε από τους πρώην Δημάρχους Πάνο Οικονομίδη και Γιάννη Παπαλέξη, ενώ στην αρχική χρηματοδότηση του έργου βοήθησε και η Βουλευτής Όλγα Γεροβασίλη.

Αντί όμως η Δημοτική Αρχή Σιαφάκα να συνεχίσει την προσπάθεια και να πιέσει για αύξηση της χρηματοδότησης, ώστε να υλοποιηθεί η δεύτερη γέφυρα στον ποταμό Άραχθο, η οποία θα έδινε νέα προοπτική στην πόλη, αποφάσισε να «ξεπουλήσει» αυτά τα 8 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της υφιστάμενης(παλιάς) γέφυρας της Άρτας, έργο που είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας.Έτσι στην ουσία, η διπλή γεφύρωση στην υφιστάμενη (παλιά) γέφυρα και οι δύο νέοι κυκλικοί κόμβοι, που θα κατασκευάσει η Περιφέρεια στο εθνικό οδικό δίκτυο, θα χρηματοδοτηθούν από την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση των 8 εκατ. € της δημαρχίας Τσιρογιάννη.

Η παράταξη του Χρήστου Τσιρογιάννη σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η Άρτα χάνει ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο και καταλογίζει στη νυν δημοτική αρχή απουσία ξεκάθαρου οράματος για την περιοχή.

Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε διαμορφώσει ένα σαφές και ρεαλιστικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Άρτας, σύμφωνα με τα πρότυπα των ευρωπαϊκών πόλεων με ποτάμια. Έτσι στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), που εκπόνησε με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ και εγκρίθηκε το 2019 από το Δημοτικό Συμβούλιο, περιλάμβανε γεφυρώσεις του Άραχθου σε πέντε σημεία (τρίγωνο-Κεραμάτες, υφιστάμενη παλιά γέφυρα, Ελεούσα, Γραμμενίτσα, Βλαχέρνα). Στόχος ήταν σε πρώτη φάση, η πόλη να διαθέτει δύο γεφυρώσεις, με αυτή στο τρίγωνο-Κεραμάτες, να είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη, την αποσυμφόρηση και την ασφάλεια της πόλης, αλλά και για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των Κεραματών και της ΔΕ Αράχθου του Δήμου Νικ.Σκουφά.

 «Η πολιτική ευθύνη ενός Δημάρχου είναι να διεκδικεί για τον τόπο του, να προσθέτει και να ανοίγει δρόμους ανάπτυξης. Όχι να αρκείται σε εύκολες λύσεις, αφήνοντας τη πόλη πίσω. Η αναγκαιότητα ενίσχυσης και διαπλάτυνσης της παλιάς γέφυρας είναι δεδομένη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο Δήμος Αρταίων πρέπει να θυσιάσει τις εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις για νέα έργα που θα έφερναν την πόλη σε νέα αναπτυξιακή τροχιά.

Η νέα Δημοτική Αρχή, με την απόφασή της να μεταφέρει τα 8 εκατ. ευρώ από την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση της2ηςνέας γέφυραςστον Άραχθο στην υφιστάμενη, όχι μόνο υποβαθμίζει την πόλη, αλλά αποδεικνύει την πολιτική της αδυναμία και ανικανότητα. Η Άρτα δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει αναπτυξιακά έργα που της ανήκουν. Εμείς εξασφαλίσαμε 8 εκατ. ευρώ για τη νέα γέφυρα και διεκδικήσαμε για την Άρτα. Η Δημοτική Αρχή Σιαφάκα, όμως, δεν μπορεί να φέρει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για το έργο που με κόπο καταφέραμε να εντάξουμε. Η Άρτα έτσι χάνει και το όραμά της για την ανάπτυξη της γύρω από το ποτάμι και τη δυνατότητα για ένα καλύτερο αύριο. Μια πόλη που δεν διεκδικεί για το μέλλον της, μένει πίσω», αναφέρει σε δήλωσή του ο πρώην δήμαρχος Χρήστος Τσιρογιάννης.