Τα κρίσιμα προβλήματα και τις τραγικές ελλείψεις στην ειδική εκπαίδευση για τους μαθητές με αναπηρία ανέδειξαν επιστήμονες, εκπαιδευτικοί και γονείς, καλώντας την Παρασκευή στη μία το μεσημέρι σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας.
«Το 10% του πληθυσμού στην Ελλάδα πάσχει από κάποιου είδους αναπηρία, δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν το βλέπουμε» είπαν, τονίζοντας ότι παρά τη ρητή υποχρέωση της πολιτείας, βάσει του νόμου, να παρέχει δημόσια, δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση στα παιδιά με αναπηρία, κάτι ζωτικής σημασίας για την εξέλιξή τους, αυτό στην ουσία δεν συμβαίνει.
Την κατάσταση δυσχεραίνουν δε οι άγριες περικοπές των επιδομάτων και των παροχών που κάλυπταν τα Ταμεία. Αναδεικνύοντας τη ζωτική σημασία των όποιων ελλείψεων και παραλείψεων της πολιτείας για τα παιδιά αυτά, οι ειδικοί υπογράμμισαν: «αν ένα παιδί που πάσχει από αυτισμό, δεν πάρει την κατάλληλη εκπαίδευση τα πρώτα χρόνια της ζωής του, δε θα μπορέσει να μάθει ποτέ, αν ένα παιδί με εγκεφαλική παράλυση δεν κάνει εργοθεραπεία και φυσιοθεραπεία, δε θα περπατήσει ποτέ, αν ένα παιδί δεν ενταχθεί με τους συμμαθητές του, θα κλειστεί στο σπίτι. Η πρόνοια, η φαρμακευτική αγωγή και η εκπαίδευση για τα άτομα με αναπηρία δεν έχει χώρο για συμβιβασμό, γιατί τους στερείς την ίδια τη ζωή».
Σοκαριστικά και αποδεικτικά ότι η κρίση ήρθε να αποτελειώσει το ούτως ή άλλως ανεπαρκές κοινωνικό κράτος ήταν τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σε συνέντευξη Τύπου με τίτλο: «Η ειδική εκπαίδευση δεν διεκδικείται, είναι αυτονόητη, είναι η ζωή μας».
Τη συνέντευξη έδωσαν από κοινού το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων (ΔΕΣ) με τους ΣΑΤΕΑ (Σύλλογοι Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής.
Τα δύο σωματεία μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΑ), την Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών (ΠΕΕΠ) και τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΕΑ) καλούν σε παράσταση διαμαρτυρίας την ερχόμενη Παρασκευή, 19 Απριλίου, στη μία το μεσημέρι, έξω από το υπουργείο Παιδείας.
Είναι η πρώτη φορά που θα βρεθούν από κοινού γονείς, εκπαιδευτικοί, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό για να απαιτήσουν να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες και να μη γίνει καμία περικοπή της δημόσιας χρηματοδότησης στην ειδική αγωγή.