Ο χάρτης του εμπορίου στην Ελλάδα άλλαξε εντελώς, εξαιτίας της κρίσης και των «λουκέτων» που έφερε.
Από το 2008 έως το 2014 υπολογίζεται ότι «εξαφανίστηκαν» πάνω από 200.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εμπορικές κατά βάση. Αυτό συνιστά μείωση της τάξης του 25%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η «Καθημερινή», από 820.185 επιχειρήσεις το 2008, το 2014 υπολογίζεται ότι ο αριθμός του μειώθηκε στις 614.000, ενώ και το 2015 συνεχίζεται το «κύμα» των λουκέτων.
Στο λιανεμπόριο τροφίμων μόνο, έκλεισαν μέσα σε τέσσερα χρόνια (2010-2013) 3.660 σημεία πώλησης, με τη μείωση σε ό,τι αφορά τα παραδοσιακά μεμονωμένα καταστήματα τροφίμων (κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, μανάβικα, αρτοποιεία) να φτάνει στο 27% και στα μίνι μάρκετ στο 20%.