Κάτω από τα 70 δολάρια έπεσε η τιμή του αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, σημειώνοντας πτώση κατά 30% από τον περασμένο Ιούνιο. Ωφελούνται οι έλληνες καταναλωτές από τη μείωση αυτή, εν όψει μάλιστα και του χειμώνα που άρχισε να δείχνει τα δόντια του; Στο ερώτημα αυτό απάντησε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), Γιώργος Ασμάτογλου.
Όσον αφορά την νέα πτώση στην τιμή του αργού πετρελαίου και εάν αυτή μπορεί να γίνει αισθητή στην Ελλάδα, άφησε να εννοηθεί ότι η μείωση των τιμών στις διεθνείς αγορές ενδεχομένως θα έχει μικρότερη αντανάκλαση στην ελληνική αγορά, καθώς πρέπει να προστεθεί το κόστος δύλισης.
«Η προγενέστερη μείωση των διεθνών τιμών έγινε αισθητή στην Ελλάδα, αλλά και τις υπόλοιπες χώρες του ευρωπαϊκού νότου. Δεν μπορούμε, όμως, να ταυτίζουμε την τιμή του μη διυλισμένου πετρελαίου με το διυλισμένο και αυτό γιατί προηγείται μία διαδικασία που κοστίζει» ανέφερε.
‘Οπως είπε, οι παράγοντες που πρέπει να συνυπολογίσουμε για να καταλήξουμε στο αν τελικά θα μειωθεί ή όχι η τιμή και στην χώρα μας είναι οι εξής:
Η ισοτιμία ανάμεσα σε ευρώ και δολάριο,
Οι απαιτήσεις της αγοράς από τα βενζινοδιυλιστήρια, καθώς μπορεί λόγω αυξημένης διύλισης -δηλαδή παραπάνω εργατοώρες- ακόμα και να αυξηθεί η τιμή του τελικού προϊόντος,
Το πετρέλαιο είναι ένα χρηματιστηριακό προϊόν, άρα υπεισέρχονται εξωγενείς παράγοντες που ανεβάζουν ή κατεβάζουν την τιμή του.
Ο ίδιος τόνισε ότι η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στα αστικά κέντρα για ποσότητες χοντρικής είναι 1,20 ευρώ/λίτρο.
Ο κ. Ασμάτογλου σχολίασε, τέλος, ότι «η απόκλιση και η ύφεση που υπάρχει σε σχέση με το 2011 δεν διορθώνεται, ακόμα κι αν υπάρχει μία ανοδική πορεία στην αγορά. Το κράτος δίνει αρκετά χρήματα, γεγονός που έχει βοηθήσει πολύ στην αύξηση της κατανάλωσης του πετρελαίου, αλλά και πάλι δεν καλύπτονται οι ανάγκες όλων των κοινωνικών στρωμάτων και κυρίως των χαμηλότερων».