Η αύξηση των ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στην αστική ευθύνη αυτοκινήτων αναμένεται να επιφέρει νέο κύμα αυξήσεων στα ασφάλιστρα των ΙΧ.
Μάλιστα οι αυξήσεις αναμένεται να ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο μετά την πρόσφατη αναθεώρηση κατά 22% των ορίων ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στον κλάδο αυτοκινήτου από την Τράπεζα της Ελλάδας.
Πιο συγκεκριμένα, αυξάνονται τα όρια των ελάχιστων ποσών ασφαλιστικής κάλυψης στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου για ατυχήματα από 1 εκατ. Ευρώ σε 1.220.000 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2017 σύμφωνα με απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδας που εκδόθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αναφέρει ότι από 1ης Ιανουαρίου 2017 , τα ελάχιστα ποσά ασφαλιστικής κάλυψης στον κλάδο αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι κατώτερα για περίπτωση σωματικής βλάβης 1,220 εκατ. Ευρώ και σε περίπτωση υλικής ζημίας στα 1,220 εκατ. Ευρώ ανά ατύχημα , ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων.
Οι εξελίξεις αυτές που προέρχονται από την προσαρμογή της κοινοτικής οδηγίας Solvency II στην ελληνική νομοθεσία και της πρόσφατης ανακοίνωσης της Ευρωπαικής Επιτροπής για αναπροσαρμογή των ελαχίστων ορίων εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν και σε αυξήσεις ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου αλλά ενδεχομένως και στον κλάδο υγείας.
Η αύξηση των ορίων αποζημιώσεων που προβλέπεται και από την Οδηγία Solvency II θα απαιτήσει από τις ασφαλιστικές ακόμη περισσότερα αποθεματικά κεφάλαια αφού εκτός από την αποθεματοποίηση στον κλάδο αυτοκινήτου θα χρειαστεί και μεγαλύτερη αποθεματοποίηση και ο κλάδος υγείας αφού σχετίζεται έμμεσα και με τις σωματικές βλάβες. Οι εξελίξεις αυτές ουσιαστικά θα αναστρέψουν την πτωτική τάση που υπάρχει στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου τα οποία έχουν μειωθεί (μεσοσταθμικά) πάνω από 40% κατά τα τελευταία 3 χρόνια.
Οι τιμολογιακές αυτές πρακτικές που ξεκίνησαν από συγκεκριμένες μεγάλες ξένες πολυεθνικές είχαν, σύμφωνα με την Ημερησία, ως στόχο αφενός να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους αφετέρου να βγάλουν εκτός αγοράς τις ελληνικές εταιρείες οι οποίες δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν αυτόν τον ξέφρενο ρυθμό μειώσεων ασφαλίσεων.
Πλέον τις συγκεκριμένες αυτές αυξήσεις των ορίων αποζημιώσεων κάποιες υπεραποθεματοποιημένες εταιρείες θα μπορούν να τις καλύψουν με μικρές αυξήσεις ή με καθόλου αυξήσεις αλλά οι περισσότερες εταιρείες που θα πρέπει να διατηρούν υψηλά αποθέματα φερεγγυότητας θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αυξήσεις ασφαλίστρων που σε αρκετές περιπτώσεις ακούγεται ότι θα ξεπερνούν το 10%. Ταυτόχρονα με τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε νέες αντασφαλιστικές συμβάσεις με υψηλότερα όρια, γεγονός που θα οδηγήσει σε γεωμετρική αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων αυτοκινήτου και μοτοσυκλετών.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες φοβούνται ότι οι επαπειλούμενες αυξήσεις ασφαλίστρων εξαιτίας της αναθεώρησης των ορίων ασφαλίσεων θα δημιουργήσει νέο κύμα ανασφάλιστων οχημάτων σε μία περίοδο που γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια να ασφαλιστούν. Ταυτόχρονα οι μικρότερες ασφαλιστικές εταιρείες με χαμηλότερα περιθώρια φερεγγυότητας θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε δυσανάλογα μεγαλύτερες αυξήσεις προκειμένου να ανταποκρυθούν στα αποθέματα που ορίζουν τα Solvency II.
{jathumbnail off}