Το ξεχασμένο τα τελευταία χρόνια τμήμα της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννινα μέχρι την Κακαβιά έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα. Πρόκειται για το τμήμα του μεγάλου αυτοκινητόδρομου που είχε μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης λόγω των αντιδράσεων που προκαλούσε η χάραξή του στο λεκανοπέδιο.
Έτσι από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας παρέμενε μετέωρο και παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες δεν έχει καταστεί ακόμη εφικτή ούτε η ολοκλήρωση των μελετών.
Τώρα το Υπουργείο Υποδομών κάνει ένα βήμα, καθώς ενέκρινε πίστωση 3,9 εκατομμυρίων ευρώ για την εκπόνηση της μελέτης.
Το τμήμα του οδικού άξονα που θα μελετηθεί είναι περίπου 65 χιλιόμετρα. Αντικείμενο της μελέτης θα είναι η αναβάθμιση του σημερινού δρόμου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Πιο συγκεκριμένα θα γίνουν γεωτεχνικές έρευνες για τα τεχνικά έργα του αυτοκινητόδρομου (δύο γέφυρες, δύο κάτω διαβάσεις, ένα cut and cover, τοίχους αντιστήριξης, επιχώματα και ορύγματα).
Επίσης θα γίνει αρχιτεκτονική μελέτη του αρχαιολογικού χώρου Βορτοπού, συμπεριλαμβανομένων χώρου στάθμευσης στον αυτοκινητόδρομο, οδών πρόσβασης από τους αυτοκινητόδρομους, τελική ηλεκτρομηχανολογική μελέτη (φωτισμός σε επιλεγμένα μέρη) και αντιπλημμυρική μελέτη.
Φυσικά η εξέλιξη αυτή δεν σημαίνει και κατασκευή του έργου, αφού τα χρήματα που απαιτούνται ανέρχονται στα αρκετά εκατομμύρια, δεν έχουν διασφαλιστεί από κανένα πρόγραμμα και υπό τις παρούσες συνθήκες θεωρείται απίθανο να χρηματοδοτηθεί ένα τέτοιο έργο από το κράτος.