Σε τρεις μήνες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, σύμφωνα με τον αρμόδιο συντονιστή Πύρρο Παπαδημητρίου αναπληρωτή καθηγητής διεθνών οικονομικών σχέσεων (τέως διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπιακής), στον οποίο ο κ. Χατζηδάκης έχει αναθέσει τη δημιουργία ενός σύγχρονου πλαισίου για τις αεροπορικές μεταφορές.
«Σχετικά με την αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων, το ρυθμιστικό πλαίσιο είναι ιδιαίτερης σημασίας», λέει ο κ. Παπαδημητρίου και προσθέτει πως γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο «προγραμματίζεται αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έτσι ώστε να έχει έναν διακριτό ρόλο ως προς τα ρυθμιστικά ζητήματα κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα».
Για το σκοπό αυτό τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν παραχωρηθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), προκειμένου να ετοιμαστούν οι διαγωνισμοί και να προχωρήσει η εξεύρεση επενδυτών.
Τεχνικοί σύμβουλοι του εγχειρήματος είναι το Γραφείο Δοξιάδη, η Alanna Consulting Group και η Lufthansa Consulting, η οποία έχει ολοκληρώσει ανάλογη προσπάθεια στο Μεξικό το 2002 και στο Κονγκό το 2008.
Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων προχώρησε μάλιστα και σε ένα πρώτο «πακετάρισμα» περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που πρόκειται να παραχωρηθούν. Προκήρυξε διαγωνισμό για μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη λειτουργία των αεροδρομίων από τις οποίες προκύπτει πως έχουν δημιουργηθεί τρεις ομάδες:
-
Στην πρώτη εντάσσονται τα αεροδρόμια Κέρκυρας, Μυκόνου και Ιωαννίνων.
-
Στη δεύτερη τα αεροδρόμια Ακτίου Πρέβεζας, Καρπάθου, Ικαρίας και Χανίων και
-
Στην τρίτη τα αεροδρόμια Μυτιλήνης, Ρόδου και Χίου.
-
Ξεκίνησε η καταγραφή στοιχείων των αεροδρομίων που είναι προς ιδιωτικοποίηση,
Ήδη έχουν γίνει έλεγχοι από τους σύμβουλους στα περισσότερα αεροδρόμια όπου καταγράφηκαν αναλυτικά ο εξοπλισμός τους αλλά και ο τρόπος λειτουργίας του κάθε αεροδρομίου ξεχωριστά.