Όλο και πιο δύσκολη καθίσταται πλέον η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων. Ο χρόνος που περνάει είναι σε βάρος των έργων αυτών και αυτό πλέον γίνεται πασιφανές από την τοποθέτηση του Υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη κατά τη συζήτηση του προυπολογισμού στη Βουλή.
Ο Υπουργός μίλησε για διαπραγματεύσεις που γίνονται σε πολύ δύσκολο κλίμα, ομολογώντας έστω κι έμμεσα ότι τα περιθώρια αισιοδοξίας στενεύουν.
Την ώρα λοιπόν που τα σενάρια για κούρεμα στα έργα αυτά, ακόμη όμως και για εγκατάλειψή τους όπως στην περίπτωση του Ε-65 κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, η τοποθέτηση του Υπουργού έρχεται για να τα ενθαρρύνει ακόμη περισσότερο.
Η διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους ολοκληρώνεται εντός των ημερών, όμως από κει θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση με 41 συνολικά τράπεζες ελληνικές και ξένες. Για την επανεκκίνηση λοιπόν των έργων απαιτείται πρώτα η συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και στη συνέχεια με το σύνολο των τραπεζών, όπου εκεί τα πράγματα δείχνουν ακόμη πιο δύσκολα.
Τις δυσκολίες αυτές δεν έκρυψε λοιπόν ούτε ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος συγκεκριμένα ανέφερε:
«Οι αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου, Κεντρικής Ελλάδας, Ολυμπία Οδός και Ιονία Οδός είναι μπλοκαρισμένοι εδώ και δεκαοκτώ μήνες εξαιτίας πολλών προβλημάτων, μεταξύ των οποίων η άρνηση των εμπλεκόμενων τραπεζών να τα χρηματοδοτήσουν.
Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους και αμέσως μετά ξεκινά η διαπραγμάτευση με τις 41 συνολικά Τράπεζες, ελληνικές και ξένες. Η συμφωνία με τους παραχωρησιούχους θα είναι ένα θετικό σημάδι, αλλά απαιτείται οπωσδήποτε η συμφωνία των τραπεζών. Λόγω του οικονομικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, η διαπραγμάτευση γίνεται σε πολύ δύσκολο κλίμα.
Η κυβέρνηση κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να μείνουν τα έργα αυτά ζωντανά. Είναι ζωτικά για την ελληνική οικονομία, όχι μόνο για τα οφέλη που επιφέρουν σε ρυθμό ανάπτυξης και θέσεις εργασίας, αλλά και των ρητρών που ενδέχεται να καταπέσουν, με μεγάλο κόστος για το ελληνικό δημόσιο».